Selecteren bij welk programma screensaver uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo mensen,

Ik speel graag af-en-toe een spel online.
Hiervoor gebruik ik een gamepad.
Terwijl ik online aan het racen ben, type ik niet, en op het gegeven moment (na 10 minuten) valt mijn sreensaver in.
Dit is een beetje vervelend :P
Is er een programma/instelling waarmee ik kan selecteren nij welk programma ik mijn screensaver UIT wil zetten?
Bedankt voor jullie antwoorden en goedenacht!

Mvg, Bluetooth

Je zou een batch file kunnen maken (.bat of .com) die eerst je screensaver uitzet en vervolgens het spel opstart.
Om je screensaver weer aan te moeten krijgen zul je ook weer een batch file moeten maken.

Met deze code kun wordt je screensaver op inactief gezet ("0"), als je deze code in een .bat of .com file zet en daar onder een regel om je spel te starten.
Ik heb deze code zo gemaakt dattie Word2007 opstart als voorbeeld.
Code:
reg add "HKCU\Control Panel\Desktop" /v "ScreenSaveActive" /t REG_SZ /d "0" /f
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\winword.exe"
pause
reg add "HKCU\Control Panel\Desktop" /v "ScreenSaveActive" /t REG_SZ /d "1" /f

Als je klaar bent met je spel zal er nog een zwart (DOS)venstertje staan, druk daar op een toets en je screensaver wordt weer geactiveerd ("1")
Wanneer je bij je screensaverinstellingen kijkt zie je hier trouwens niets van, dus laat je niet misleiden hierdoor.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik ga hem proberen! Bedankt!!

Ps. Hoe weet jij wat deze codes zijn? Is er ergens een gebruiksaanwijzing voor dit soort handige dingetjes?
Mvg.
Bluetooth

Laatst bewerkt:
Als je weet in welke richting je moet zoeken (in dit geval wist ik dat ik in de registry moest zijn) dan is het erg makkelijk om bijv. in Google iets te typen van: KLIK HIER waarna je vanzelf stukjes code tegenkomt die je vervolgens naar eigen inzicht aan kunt passen.

Laat me maar weten of der oplossing werkt voor jou.

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
he hartstikke bedankt ;)
EN ja het werkt helemaal, ben blij dat ik kan gamen zonder elke 5 minuiten mijn muis te bewegen^^

Oke dan, en gaat je screensaver ook weer terug nadat je het spel hebt afgesloten en op een toets drukt in het DOS venster ?

Groeten Marcel

Ik neem aan van wel.
ik zal het vannacht even uitproberen!;)
Thank you!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan