• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteren en kopiëren tussen werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

epost

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Ik heb twee werkbladen (Leden en A-teams).
Het is mijn bedoeling om de tekst die ik op het werkblad "A-teams" in de samengevoegde cellen D1-D2 typ (in dit geval MA1) te laten zoeken in de kolom P van het werkblad "Leden". Wanneer deze waarde gevonden wordt moet in de rij van de gevonden waarde waarden worden gekopieert volgens onderstaande tabel.

Leden! A-team!
A A
B B
C C
D D
N E
P F

Vervolgens dient selectie door te gaan tot wederom aan het zoek criteria wordt voldaan.

Als leek in Excel heb ik geen flauw idee waar ik moet beginnen.

Graag alle hulp die mogelijk is.

Bijlagen

Het eerste gedeelte is mij duidelijk, al zou ik het gebruik van samengevoegde cellen voorkomen, bijvoorbeeld door de lettergrootte te verhogen.

Het 2e gedeelte, dit dus:
Leden! A-team!
A A
B B
C C
D D
N E
P F
Is mij niet duidelijk. Ik zie dit niet in het sheetje staan.

Waarschijnlijk zal de VERT.ZOEKEN voor jou goed bruikbaar zijn.

Met het tabelletje wil ik alleen aangeven welke waarden gekopieerd moeten worden en waar naar toe. Dus de waarde uit werkblad Leden, uit de cellen A5,B5,C5,D5,N5 en P5 moeten worden gekopieerd naar het werkblad A-teams, naar de cellen A5,B5,C5,D5,E5 en F5.
De uiteindelijke lijst waar in gezocht moet worden is veel groter. Het kan dus voorkomen dat waarden uit het werkblad "Leden" rij 6, moeten gekopieerd naar de betreffende velden in het werkblad "A-teams" rij 8.

Een duwtje in de goede richting zou welkom zijn.
Alvast bedankt voor de moeite.

OK, het is mij duidelijk, maar het is niet zo heel simpel, aangezien VERT.ZOEKEN alleen werkt met 1 (unieke) zoekopdracht. Hiermee zal je dus maar 1 rij kunnen ophalen.
Tevens had je om VERT.ZOEKEN te gebruiken de zoek gegevens niet in kolom P, maar (tevens) in kolom A moeten plaatsen. Je kan namelijk alleen gegevens ophalen die er rechts van liggen.

Je zal het beste gaan werken met matrix formules in combinatie met VERT.ZOEKEN. Ik zal vanavond ff kijken of ik de formules kan maken.

Laatst bewerkt:
Hier een oplossing.

Ik heb op blad Leden een hulp kolom A ingevoegd, met hierin het Nevobonr. omdat ik denk dat dit een uniek nummer is (klopt dit??). Deze gebruik ik voor de VERT.ZOEKEN functie.
In kolom A van blad A-teams staan matrix formules (dezelfde, gekopieerd naar beneden), waarmee ik de nevobonr. ophaal die aan de selectie voldoen.
Vervolgens gebruik ik deze in de vert.zoeken formule. Deze heb ik in een ALS formule gebruikt, omdat de matrix formule in een fout eindigt als deze geen oplossing kan vinden.

Beide A kolommen heb ik verborgen.

De formules zijn aan te passen, bedenk wel dat je de matrix formule(s) moet bevestigen met SHIFT-CTRL-ENTER ipv ENTER. De {} verschijnen dan vanzelf om de formule.

Ik hoop dat je dit bedoelde:)

Bijlagen

Geweldig, dit is wat ik zocht.
Ondanks dat ik een leek ben, zal ik me in de formules verdiepen.

Nu ik zie wat mogelijk is, wordt ik er alleen enthiousiaster van.

In ieder geval bedankt voor de genoemen moeite.

Gr.

Eddy Post

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan