• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteren en verwijderen van gegevens in alle even rijen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Ik heb een lijst met een aantal gegevens. Op de eerste rij (rij 1) staan gegevens die ik wil bewaren, op de rij 2 staan gegevens die ik niet nodig heb, deze verwijder ik door de rij te selecteren - en te klikken op verwijderen. Echter is dit een behoorlijke lijst, en doe dit nu stuk voor stuk.

Mijn vraag is als er een methode bestaat waarin ik in 1 keer alle (even) rijen met gegevens in 1 keer kan selecteren dus rij 2, rij 4, rij 6 enz... en dan deze te verwijderen. Wie heeft hiervoor een oplossing???

Groetjes Dirk

Dirk

gebruik deze macro:

Code:
Sub deleteeven()
Dim i As Integer
For i = Range("A65536").End(xlUp).Row To 1 Step -1
    If i Mod 2 = 0 Then
        Range("A" & i).EntireRow.Delete
    End If
Next
End Sub

Wigi

Waar moet ik dit neerzetten... wanneer ik naar opties - Macro - Macro opnemen dan kan ik hier niets invullen?

Menu Extra / Macro / Visual Basic Editor.
Daar kies je Invoegen / Module. Aldaar de code plakken in het rechter gedeelte.

Plaats in een hulpkolom de volgende formule
=REST(RIJ();2) en trek deze door naar beneden.
Kies dan filter, autofilter en kies de 0.
Kies F5, speciaal, alleen zichtbare cellen.
Markeer de heleboel en verwijder in één keer de zichtbare rijen.
Doe dit maar één keer anders ben je daarna de helft van je gegevens kwijt dus verwijder daarna ook de hulpkolom met de formule!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan