• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selecteren, knippen en verplaatsen (Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niceday

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Berichten
23
:confused:
Hopelijk is er iemand die mij kan helpen. !
Ik heb een lijst in Excel met werkvoorraad die verschillende bewerkingen moet hebben. Als er een bewerking is voldaan word er in een kolom, goedgekeurd of afkeur ingevoerd. Nu wil ik het zo regelen dat als een werk goed gekeurd is, dat hier (in Blad voorraad) de regel wordt gekniped en in een regel op een andere Blad “goedgekeurd” wordt geplakt. Voor afkeuring hetzelfde waar de data naar een Blad afkeur wordt gestuurd. Graag hoor ik of dit wel mogelijk is en gezien mijn ervaring met Excel ….. Hoe het precies moet.
Alvast bedankt.
 
Hoi Niceday,
Wat jij wilt zal in VBA moeten gebeuren.
Plaats eens een voorbeeldje, met in jip en janneke taal wat je precies wilt bereiken.
 
Hoi Niceday,
Wat jij wilt zal in VBA moeten gebeuren.
Plaats eens een voorbeeldje, met in jip en janneke taal wat je precies wilt bereiken.

Dag Ad,

Hierbij een voorbeeld van onze bestand.
Blad “controle fotogrammtrie”, in kolom D wordt de status ingevuld. Als er goedgekeurd word ingevoerd wil ik de kompleet regel verplaatst hebben naar het Blad “Verwerking Projecten”.
Bij afkeuring moet het gehele regel geknipt worden en verplaatst naar de onderkant van het blad, onder “Nog te ontvangen”.

Hetzelfde wil ik voor blad “Controle IVRI” en “Innovatief”hebben wat goedkeur en afkeur betreft.
Nogmals bedankt!

Wim
Bekijk bijlage werkoverzicht.xls
 
Beste Niceday ;)

Zoiets als dit bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bij nader inzien zie ik dat de gegevens weggeschreven worden naar tabblad “Controle IVRI” ipv Blad “Verwerking Projecten”.
Aanpassen is dus de boodschap.
 

Bijlagen

  • werkoverzicht (danny147).rar
    24,1 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Beste Niceday ;)

Zoiets als dit bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bij nader inzien zie ik dat de gegevens weggeschreven worden naar tabblad “Controle IVRI” ipv Blad “Verwerking Projecten”.
Aanpassen is dus de boodschap.

Beste Danny,

Ziet er goed uit, maar als ik een project afkeur moet deze onder de kop “Nog te ontvangen”in Blad “Controle Fotogrammetrie” terechtkomen. Ik heb geprobeerd de macro zelf aan te passen maar zonder enige resultaat.
Verder moet de plaatsing van de gekopieerd regel variabel zijn, moet onder aan de lijst aansluiten. Dit is nodig want de lijsten kan vrij lang worden met werkzaamheden
Op dit moment wordt bij plaatsing een regel overschreven.

Nogmaals bedankt voor de moeite :rolleyes:
 
Plaats deze code achter een knop en je zult zien dat deze code ook werkt.

Met vr gr
Jack
Code:
Sub tst()
Dim c As Range
Application.ScreenUpdating = False
   
    For Each c In Sheets(1).[D4:D11]
    On Error Resume Next
        If c = "goedgekeurd" Then
            c.Rows.EntireRow.Copy Sheets(3).[A65536].End(xlUp).Offset(1, 0)
            c.Rows.EntireRow.Clear
        End If
        
        If c = "afgekeurd" Then
            c.Rows.EntireRow.Copy Sheets(1).[A65536].End(xlUp).Offset(1, 0)
            c.Rows.EntireRow.Clear
        End If
    Next
Sheets(1).[A4:U11].Sort [A4]

Application.ScreenUpdating = True
End Sub
 
Beste Niceday ;)

Ziehier het volledige bestandje met hulp van Jack Nouws.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • werkoverzicht (danny147).rar
    26,7 KB · Weergaven: 33
Of

Code:
Sub tst()
  Application.ScreenUpdating = False
  On error Resume next
  For Each cl In ['Controle Fotogrammetrie'!D4:D11].SpecialCells(xlCellTypeConstants)
    cl.EntireRow.Copy Sheets(IIf(cl = "goedgekeurd", 3, 1)).[A65536].End(xlUp).Offset(1, 0)
    cl=""
  Next
  [Controle Fotogrammetrie!D4:D11].specialcells(xlCelltypeblanks).entirerow.ClearContents
  [Controle Fotogrammetrie!A4:U10].Sort [A4]

  Application.ScreenUpdating = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Beste snb ;)

En wat doe je met de afgekeurde status ?
Deze moeten onderaan bij nog uit te voeren geplaatst worden.

Groetjes Danny. :thumb:
 
@Danny : kijk maar bij IIf

Code:
Sub tst()
  Application.ScreenUpdating = False
  On error Resume next
  For Each cl In ['Controle Fotogrammetrie'!D4:D11].SpecialCells(xlCellTypeConstants)
    if instr("ag",lcase(left(cl,1)))>0 then cl.EntireRow.Copy Sheets([COLOR="Blue"]IIf(cl = "goedgekeurd", 3, 1)[/COLOR]).[A65536].End(xlUp).Offset(1, 0)
    cl=""
  Next
  [Controle Fotogrammetrie!D4:D11].specialcells(xlCelltypeblanks).entirerow.ClearContents
  [Controle Fotogrammetrie!A4:U10].Sort [A4]

  Application.ScreenUpdating = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
QUOTE=snb;2920799]@Danny : kijk maar bij IIf

Code:
Sub tst()
  Application.ScreenUpdating = False
  On error Resume next
  For Each cl In ['Controle Fotogrammetrie'!D4:D11].SpecialCells(xlCellTypeConstants)
    if instr("ag",lcase(left(cl,1)))>0 then cl.EntireRow.Copy Sheets([COLOR="Blue"]IIf(cl = "goedgekeurd", 3, 1)[/COLOR]).[A65536].End(xlUp).Offset(1, 0)
    cl=""
  Next
  [Controle Fotogrammetrie!D4:D11].specialcells(xlCelltypeblanks).entirerow.ClearContents
  [Controle Fotogrammetrie!A4:U10].Sort [A4]

  Application.ScreenUpdating = True
End Sub
[/QUOTE]

Hey Danny dank je,

Heb een aantal zaken geprbeerd en het werkt goed. Maar in mijn werblad "overzicht projecten"heb ik nu onder "Nog te ontvangen"een aantal rijen waar ik een selectie wil gaan maken, bv. als ik de waarde uit een cel in kolom E weghaal moet deze regel geknipt worden en in de desbetreffende werkblad geplakt worden.
- Terrestrisch naar blad Controle IVRI.
- Innovatief naar blad Controle Innovatief
- fotogrammetry naar blad Controle fotogrammetry
Kan dit wel in hetzelfde macro onder knop 2 blad "Overzicht Projecten"
Heb een bestandje bijgevoegd ....

met vriendelijke groet,

Wim:thumb:
Bekijk bijlage werkoverzicht_7.xls
 
Gebruik uitgebreid filter (advancedfilter).
En kopieer geen gegevens naar het blad waarin die gegevens al staan.
 
Gebruik uitgebreid filter (advancedfilter).
En kopieer geen gegevens naar het blad waarin die gegevens al staan.

Beste Snb, bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag, maar gezien mijn kennis van Excel heb ik geen idee wat ik met jouw oplossing moet doen. Ik heb een deel van mijn Excel bestand richting "Danny"gestuurd, kan ik jou oplossing zo tussen voegen en waar?

Alvast bedankt

Wim:rolleyes:
 
Beste Wim,

Ik heb het zelfde bestandje als Danny gemaakt, alleen heb ik de tabbladen in een lus gezet zodat de code maar 1x doorlopen hoeft te worden ipv 3x.


Met vr gr
Jack
 

Bijlagen

  • werkoverzicht(2).rar
    22,1 KB · Weergaven: 34
Beste Wim,

Ik heb het zelfde bestandje als Danny gemaakt, alleen heb ik de tabbladen in een lus gezet zodat de code maar 1x doorlopen hoeft te worden ipv 3x.


Met vr gr
Jack


Beste Jack, bedankt voor het bestandje. Ik heb Danny net een bericht gestuurd voor wat assistentie. Jouw verandering zal ik goed gebruiken, fantastisch.....bedankt!
 
Vergelijking, knippen en plakken

Graag gedaan ;)

Met vr gr
Jack

Beste mensen, ik zit met de volgende probleem dat ik zelf niet kan oplossen. Het vergelijken van 2 velden in tabblad "Overzicht Projecten", knippen en plakken.
Eerst moet er naar “Status”, kolom E dan naar “Inwin methode”, kolom B gekeken, het regel knippen en in het desbetreffende tabblad plakken, bv. Controle Fotogrammetrie
Een bestandje stuur ik mee, graag hoor ik van jullie
met vr gr :confused:
Bekijk bijlage allenieuwste_workflow_5.xls
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan