Hallo,
Voor het uilijsten van personeelsgegevens haal ik deze gegevens uit een tabel (ODBC-koppeling). In deze tabel wordt er echter historie bewaard. Iedere keer als er een mutatie wordt gedaan, wordt dit in deze tabel opgeslagen.
Voor ieder personeelslid zijn er dus verschillende mutatiedata.
Nu wil ik van ieder personeelslid de meest recente gegevens hebben. Omdat niet bij ieder personeelslid de mutatiedatum gelijk is, gebruik ik de formule:
=ALS(Blad1!$A2<Blad1!$A3;Blad1!A2;"")
In kolom A staat dan het personeelslid.
Sortering is eerst op personeelslid en vervolgens op mutatiedatum.
Dit werkt prima, maar is erg omslachtig, omdat je lege regels krijgt als er van een personeelslid meerdere mutatiedata zijn. Bij de oudere data, krijg je een blanco regel.
Is er een andere, wellicht makkelijke manier?
Alvast bedankt,
Anjes
Voor het uilijsten van personeelsgegevens haal ik deze gegevens uit een tabel (ODBC-koppeling). In deze tabel wordt er echter historie bewaard. Iedere keer als er een mutatie wordt gedaan, wordt dit in deze tabel opgeslagen.
Voor ieder personeelslid zijn er dus verschillende mutatiedata.
Nu wil ik van ieder personeelslid de meest recente gegevens hebben. Omdat niet bij ieder personeelslid de mutatiedatum gelijk is, gebruik ik de formule:
=ALS(Blad1!$A2<Blad1!$A3;Blad1!A2;"")
In kolom A staat dan het personeelslid.
Sortering is eerst op personeelslid en vervolgens op mutatiedatum.
Dit werkt prima, maar is erg omslachtig, omdat je lege regels krijgt als er van een personeelslid meerdere mutatiedata zijn. Bij de oudere data, krijg je een blanco regel.
Is er een andere, wellicht makkelijke manier?
Alvast bedankt,
Anjes