• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selecteren tabbladen op basis van waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

freestyler2

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Graag zou ik in Excel tabbladen willen selecteren op basis bepaalde waarden in het eerste tabblad.
Bij voorkeur werk ik met formules maar de info die ik op internet gevonden hebt geeft aan dat Macro’s waarschijnlijk de enige optie zullen zijn.

Tablad 1: instellingen
Welke tabbladen wil je printen?
Tabblad a: Ja
Tabblad ab: Nee
Tabblad b: Ja
Tabblad c: Ja
Tabblad k: Ja
Tabblad f: Nee

Voor alle duidelijkheid, waarde “Ja” of “Vink” betekend selecteer tabbladen en waarde “Nee” of “geen vink” betekend niet selecteren.

Optie 1 (op basis van waarde) of optie 2 (op basis van vink/geen vink) ben ik nog niet helemaal uit wat het meest handige is om te gebruiken Vooralsnog heeft optie 1 wel de voorkeur. Vandaar dus wel even beide opties erin gezet maar ik ga ervan dat dit qua werking geen invloed heeft.

En als we dan toch bezig zijn met macro’s, een printbutton voor de geselecteerde tabbladen zou ook fijn zijn, alhoewel dit laatste wel zou moeten lukken door simpelweg een macro op te nemen maar er zijn vast betere methoden voor?.

Zie bijlage ter verduidelijking van e.e.a.

Bekijk bijlage voorbeeldbestand.xlsx

Laatst bewerkt:

Niet helemaal, dit zou namelijk indirect dezelfde werking hebben als “Ctrl + tabbladen handmatig selecteren” De bedoeling van dit bestand is nu juist dat hij de selectieve tabbladen moet onthouden voor een eventuele volgende keer.
Het tabblad “instellingen” bevat namelijk variabelen die elke keer wijzigen (bijvoorbeeld januari, is daaropvolgend februari” en elke maand handmatig 20 tabbladen selecteren is een hoop werk. Simpelweg de overige tabbladen verwijderen is ook geen optie, aangezien sommige tabbladen wel of niet actief moeten zijn die ene maand.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan