Selecteren uit kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Hallo,

Ik ben bezig met een uitbreiding te maken voor mijn site. Ik wil missies gaan maken maar wil hiervan statistieken zien en kom er niet aan uit.

De tabel ziet er als volgt uit:

Gebruikersnaam / Missie 1 / Missie 2 / Missie 3 / Missie 4 / Missie 5 / Missie 6 / Missie 7
Gebruiker1 2 1 1 1 1 2 2
Gebruiker2 1 2 2 2 1 1 2
Gebruiker3 2 2 1 1 2 1 2
Gebruiker4 1 1 2 1 2 1 2
Gebruiker5 1 1 1 2 1 1 2

Nu wil ik een echo maken via PHP waarin de waardes worden geteld wanneer de missie gehaald is (2) Dus bij gebruiker 1 moet eruit komen 3, bij gebruiker 2 moet 4 uitkomen, bij gebruiker 3 moet er ook 4 uitkomen etc. Dus hij moet het aantal kolommen tellen waar een 2 in staat. Hiermee kan de gebruiker dus zien hoeveel missies hij/zij gehaald heeft. Wanneer alles 2 is heeft hij/zij dus 7 missies behaald.

Vervolgens zou ik ook nog totale statistieken willen op mijn site die aangeven hoeveel mensen een missie gehaald hebben. Dus missie 1 is door 2 mensen gehaald, missie 2 is ook door 2 mensen gehaald etc.

Dat laatste lukt me op de volgende manier maar ik heb 100 missies dus dat wordt een hele lange code als ik het zo doe:

PHP:
$Sql2 = mysql_query("SELECT * FROM `missies` WHERE missie1 = '2'");
$test = mysql_num_rows($Sql2);

echo"$test";

Alvast bedankt

Kan je dat niet doen met een for-lus die er 100 keer doorheen loopt?
Dus zoiets?
PHP:
for( $i = 0; $i < 100; $i++ ) {
$Sql2 = mysql_query("SELECT * FROM `missies` WHERE missie". $i ." = '2'");
$test = mysql_num_rows($Sql2);
echo "$test";
}

Hallo,

Ik krijg de melding:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in

Heb je misschien ook een oplossing voor het 1e probleem?

Je kunt beter een andere database structuur gebruiken.

Maak gewoon een tabel Missies, met als velden: ID, Gebruiker_ID, Missie_ID

Dan kun je gewoon COUNT gebruiken om te tellen hoe vaak een gebruiker in de Missies tabel voorkomt.
Is ook een stuk makkelijker als je nieuwe missies toevoegd :)

Hallo,

Bedankt voor je bericht ik denk dat ik dit misschien ook maar beter kan doen inderdaad bedankt:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan