Hallo, hallo best HM'ers,
Deze vraag is op twee tabellen in mijn database van toepassing, namelijk:
teams: hier in staan alle teams vermeld die er voorkomen.
wedstrijden: hier in staan alle wedstrijden vermeld, wat hier belangrijk is zijn de kolommen team1 en team2 (respectievelijk het thuis en uit spelende team). De waarde van deze velden corresponderen allebei met de kolom id in de tabel teams.
Nu wil ik een overzicht van het toernooi maken (alle wedstrijden opvragen en naar de site printen), ik wil natuurlijk niet de id's van de teams printen, maar hun namen... Ik kan alleen niet bedenken hoe ik dit met SQL kan oplossen.
Verder dan de volgende twee kwam ik niet:
Geeft (uiteraard) alleen de naam van team1 weer.
Geeft voor beide teams een aparte rij met de naam weer...
Nou is mijn vraag: is dit met SQL op te lossen of moet ik er toch met PHP om heen bouwen (voor elk ID een naam op gaan vragen.)
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de genomen moeite,
Niels
Deze vraag is op twee tabellen in mijn database van toepassing, namelijk:
teams: hier in staan alle teams vermeld die er voorkomen.
wedstrijden: hier in staan alle wedstrijden vermeld, wat hier belangrijk is zijn de kolommen team1 en team2 (respectievelijk het thuis en uit spelende team). De waarde van deze velden corresponderen allebei met de kolom id in de tabel teams.
Nu wil ik een overzicht van het toernooi maken (alle wedstrijden opvragen en naar de site printen), ik wil natuurlijk niet de id's van de teams printen, maar hun namen... Ik kan alleen niet bedenken hoe ik dit met SQL kan oplossen.
Verder dan de volgende twee kwam ik niet:
Code:
SELECT * FROM teams, wedstrijden WHERE teams.id = wedstrijden.team1
Code:
SELECT * FROM teams, wedstrijden WHERE teams.id = wedstrijden.team1 or teams.id = wedstrijden.team2
Nou is mijn vraag: is dit met SQL op te lossen of moet ik er toch met PHP om heen bouwen (voor elk ID een naam op gaan vragen.)
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de genomen moeite,
Niels
Laatst bewerkt: