selecteren van een gebied [excel]

Status
Niet open voor verdere reacties.

PPSBraun

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Op basis van een filter, worden slechts een beperkt aantal records zichtbaar in een sheet. Ik wil deze records selecteren, om vervolgens te kunnen knippen/plakken in een andere sheet. Het Range. select commande werkt hier niet, want het eerste recordnummer is afhankelijk van de filter-waarde. Hoe kan ik in VB nu toch naar het eerste record...?
gr
Paul

Hey PPSBraun,

Ik ga ervanuit dat je hier doelt op VBA in Excel en niet een externe connectie van Visual Basic naar Excel. Als dat zo is heb ik even mijn vermoeden gevolgd en die was juist. Wanneer jij een lijstje hebt met

[A1] 20
[A2]10
[A...]10
10
20
30
10
10

en je filtert op 10 dan is je eerste cel A1 gevuld met de waarde 10. Je kunt dan eigenlijk de gehele kolom selecteren en kopieeren en dan kopieer je alleen maar getallen 10.

Mijn gebruikte filter code:
Code:
Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:="10"
Range("A:A").Select

Wout

Dank wout...

...voor de snelle reactie. Echter mijn code blijft vastlopen; zie bijlage (geel gemarkeerd). Ik mag ook niet hele kolommen selecteren met Range("A:A").Select, want er staan gegevens boven in de sheet, die niet mee mogen naar de nieuwe sheet.

gr Paul

Volgens mij ben je de bijlage vergeten :) (of ik moet heel raar kijken).

Wout

oeps!

Sorry Wout,

je hebt helemaal gelijk. Ik heb hem nu ge-upload middels het sleuteltje in het menu en hoop dat dit wel werkt.
Paul

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan