Selecteren van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolf Elstrodt

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Berichten
7
Normaal kan je in Word (versie 2007) tekens selecteren door Ctrl+RightArrow, of hele woorden met Crtl+Shift+RightArrow . Als je daarna (zonder Ctrl) alleen RightArrow typt, verdwijnt de selectie en gaat daarna de cursor, zonder selectie, 1 positie naar rechts.

Maar soms verdwijnt de selectie niet en kan je, zonder de Ctrl toets in te drukken, de selectie uitbreiden met RightArrow of de selectie verkleinen met LeftArrow.

Dit is ook niet meer op te lossen, Word blijft in de selectiemode. Alleen door het document op te slaan en opnieuw te openen is het probleem op te lossen.

Wie weet welke toetscombinatie dit veroorzaakt, en hoe dit op te lossen is?
 
Laatst bewerkt:
Misschien handig om nog te vermelden wat a) de oorzaak was, en b) de oplossing..... Klein gokje: de <F8> toets?
 
Beste OctaFish,

Dank je wel voor jouw snelle reactie. Ik had zelf al het probleem opgelost. Inderdaad de F8 toets. Ik ben met een VBA project bezig waarbij ik in de testfase wissel tussen document en VB-coding. Het komt dan wel eens voor dat je in het document op F8 drukt in plaats van in de VB-coding om step-by-step te testen. Ik heb het dus zelf veroorzaakt en ook weer opgelost.
Trouwens nooit geweten dat F8 in het document het begin is van 'Selection.Extend'. En zet je dit dan weer uit met 'Selection.ExtendMode = False' ?

Met vriendelijke groet,
Rolf Elstrodt
 
De <F8> toets in document modus is eigenlijk heel simpel: daarmee zet je de Selectiemodus aan. Verder gebeurt er (nog) niks. Tot je (met de muis bijvoorbeeld) in de tekst klikt: heb je ineens een selectie gemaakt van cursorpositie tot klikplek. Met <F8> kun je verder door selecteren; dat werkt als volgt:
<F8> Zet Selectiemodus aan
<F8> Selecteert woord
<F8> Selecteert zin
<F8> Selecteert alinea
<F8> Selecteert sectie
<F8> Selecteert document.

Met <Esc> zet je de selectiemodus weer uit. Dat gebeurt overigens automatisch als je een handeling uitvoert, zoals kopieëren, of vet maken e.d.
 
De <F8> toets in document modus is eigenlijk heel simpel: daarmee zet je de Selectiemodus aan. Verder gebeurt er (nog) niks. Tot je (met de muis bijvoorbeeld) in de tekst klikt: heb je ineens een selectie gemaakt van cursorpositie tot klikplek. Met <F8> kun je verder door selecteren; dat werkt als volgt:
<F8> Zet Selectiemodus aan
<F8> Selecteert woord
<F8> Selecteert zin
<F8> Selecteert alinea
<F8> Selecteert sectie
<F8> Selecteert document.

Met <Esc> zet je de selectiemodus weer uit. Dat gebeurt overigens automatisch als je een handeling uitvoert, zoals kopieëren, of vet maken e.d.


Dank je wel voor de aanvulling over de werking van <F8>. Erg handig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan