• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteren workbook met bestandsnaam in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKlerks

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2017
Hallo allemaal,

Ik ben een werkbestand aan het maken, waarmee auditfiles worden gegenereerd voor de gebruikers.

Vooraf moeten de gebruikers in 3 cellen vaste waarden opgeven (die komen helaas nog niet standaard mee) om een naam te genereren. (eg. 20201102 Audit Voorraad.xlsm)

Dit werkt perfect middels een samenvoeging op tabblad data, cel g6 en het volgende commando.

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Sheets("DATA").Range("G6").Value, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False

Tijdens het runnen van de macro, wordt een temp bestand gebruikt waarin een draaitabel wordt gemaakt.

Nu wil ik terug naar het bronbestand om hier waarden in de kopiëren, maar de naam is nu natuurlijk aangepast.

Hoe kom ik weer in mijn bestand?

Misschien met deze opdracht:
Code:
ThisWorkbook.Activate
ThisWorkbook is het document waar de VBA code in staat.

In plaats van ActiveWorkbook.SaveAs zou je ook ActiveWorkbook.SaveCopyAs kunnen gebruiken.
Dan blijf je in je originele werkboek.

Laatst bewerkt:
Hi Edmoor,

lijkt precies te doen wat ik wil en dat met een simpel commando. Ik was al even bang dat ik de tenaamstelling later moest gaan zetten en dat is chronologisch niet handig...

Onwijs bedankt!!

Maar.... "activate' en 'Select zijn in VBA overbodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan