selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1967

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
Hallo

in een document van ongeveer 2000 wil ik van blz 24 tm 204 selecteren om te vervangen door een andere blok tekst uit een andere document

hoe krijg ik eenvoudig de blz 24 tm 204 geslecteerd?

wilbert

Ga met de cursor naar blz 24 wat je nodig hebt en druk de shift toets in en dan ga je naar blz 204 op de plaats staan en dan zou alles daar tussen geselecteerd moeten zijn.

succes

Dag Wilbert,

Ik zou eerst een kopie maken van het document.

Gegroet,

Axel.

je oplossing snap ik Jean maar hoe kom ik snel op blz 204?
bv door niet met de pijltjestoets maar met zoeken?

wilbert

Beste Wilbert,
Per regel scrollen is erg omslachtig en niet nodig. Het kan heel eenvoudig via Bewerken > Ga naar...
en in dat venster heb je de mogelijkheid om naar een specifieke pagina of sectie of wat dan ook te gaan.
Succes ermee

Ja zo gaat dat ook.
Zet je muis op een punt en houd even de shift toets in.
Ga naar Bewerken-ga naar en vul de pagina in (even shifttoets los laten anders kan je niets invullen) en dan ben je op die pagina.
Shifttoets indrukken en alles daar tussen is geselecteerd.

Ik heb het zelf even geprobeerd, maar heb gemerkt dat hij dan alleen het stukje tekst op de laatste pagina selecteert. Hieronder een goedwerkende manier:

• druk op linkermuisknop op de plek waar je wilt starten met knippen
  • grijp dan de scrollbar rechts op je scherm en houd die ingedrukt terwijl je 'm naar beneden sleept. Ondertussen verschijnt het paginanummer in een venster (eventueel al met de hoofdstuktitel wanneer je met een opmaakprofiel werkt)
  • bij pagina 204 laat je los
  • op de plek waar het einde van je te selecteren tekst staat druk je op SHIFT + linkermuisknop

Werktie bij je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan