• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Beste mensen,

M.b.v. een macro wil ik een selectie maken tot aan de laatste ingevulde regel.

In het voorbeeld bestandje klik op de button selecteren dan zie je dat de range
B1:w49 wordt geselecteerd echter in dit geval had B1: W31 geselecteerd dienen te worden.

De VBA code zal aangepast moeten worden echter weet niet welke code?

Wie kan mij helpen.

Bedankt Jan P

Bijlagen

Jan, zo zal het wel werken

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
   Range("b6", Range("W6").End(xlDown)).Select
 End Sub

Hoi Matjan en de overige Excellers,

De voorbeeld code van jou werkt op het voorbeeld bestandje, echter als ik deze code wil implementeren in mijn file selecteerd het niet goed.

Ik heb nu een copi gemaakt uit mijn file en in het voorbeeld bestandje geplakt en nu selecteerd het hierin ook niet meer goed. Het selecteerd nu B6:W45.
zie voorbeeld2 als bijlage.

Wie weet hoe dit nu kan.

groet,
Jan P

Bijlagen

Beste Jan Excel , de cellen in kolom B en Kolom W lijken leeg , maar zijn niet leeg , er heeft ooit data ingestaan die niet op de ........... is verwijderd . Ofwel plaats je der een makro bij die de niet gevulde cellen daadwerkelijk leeg maakt . Ik heb ze handmatig leeggemaakt via de rechtermuisknop en " inhoud wissen " en kijk de aangebrachte macro doet wel zijn werk .

Bijlagen

Beste Jan Excel , de cellen in kolom B en Kolom W lijken leeg , maar zijn niet leeg , er heeft ooit data ingestaan die niet op de ........... is verwijderd . Ofwel plaats je der een makro bij die de niet gevulde cellen daadwerkelijk leeg maakt . Ik heb ze handmatig leeggemaakt via de rechtermuisknop en " inhoud wissen " en kijk de aangebrachte macro doet wel zijn werk .

Weet je dan ook welke VBA code deze macro moet hebben om niet gevulde cellen leeg te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan