• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectie automatisch vullen en opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Beste,

weet iemand ook of het volgende mogelijk is:

Ik wil graag een X-aantal lege cellen selecteren en doormiddel van een zelfgekozen toets combinatie de geselecteerde cellen vullen met een bepaalde inhoud en die dan ook automatisch een bepaalde opmaak meegeven.

gr,
P

Dat kan door middel van macro's.

Hiermee kun je een bepaalde acties uitvoeren door middel van drukken op een knop of, zoals jij wil, het intoetsen van een sneltoets.
Je moet hiervoor je lint aanpassen (rechtermuisknop op het lint en op 'lint aanpassen') drukken. Daarin moet je 'ontwikkelaars' aan zetten. Met ontwikkelaars kun je macro's opnemen en een sneltoets toekennen. Hoe dit moet is op het internet te vinden.

Succes!

Beste DeToekomst2,

Dank voor je antwoord. Zover was ik ongeveer. Het gaat mij echter om de inhoud van de code.
Dus ik wil graag een willekeurige selectie maken van een aantal lege cellen en deze met een sneltoetscombinatie laten vullen en opmaken.

Gr,
P

ik denk opgelost

ik heb zelf nog wat lopen 'klooien' en heb denk ik een oplossing gevonden:

Dit is de code

Sub telefoon()
Selection.FormulaR1C1 = "t"
With Selection.Interior
.Pattern = xlSolid
.PatternColorIndex = xlAutomatic
.Color = 15773696
.TintAndShade = 0
.PatternTintAndShade = 0
End With
With Selection.Font
.Color = -1003520
.TintAndShade = 0
End With
End Sub

Alle standaardwaarden die je krijgt bij een macro opname kan je weglaten.

Code:
Sub telefoon()
With Selection
    .Value = "t"
    .Interior.Color = 15773696
    .Font.Color = -1003520
End With
End Sub

Hoi VenA,

Dankjewel. Daar wordt het overzichtelijker van, en waarschijnlijk ook sneller. Weet je ook hoe ik in VBA aan die macro een sneltoetscombinatie toewijs?
Of is dat alleen achteraf als je klikt op Macro's en dan vervolgens op opties? En is ergens ook een overzicht van alle kleurcodes?

gr,
P

Laatst bewerkt:
Hoewel het wel kan lijkt het mij vrij onzinnig om het binnen de code zelf te doen.
Code:
Sub telefoon()
With Selection
    .Value = "t"
    .Interior.Color = 15773696
    .Font.Color = -1003520
End With
Application.MacroOptions "telefoon", "Cellen vullen met tekst en een kleurtje", "T"
End Sub

Een overzicht van alle kleurcodes? Dit zijn er meer dan 16 miljoen:rolleyes:

Code:
Application.MacroOptions "telefoon", "Cellen vullen met tekst en een kleurtje[COLOR=#ff0000]", , ,-1, "T"[/COLOR]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan