• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie bereik verplaatsen (niet inhoud)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce012

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Ivm veel invoer werk vraag ik me af of ik het volgende kan doen met bv een toetsen combinatie:

Ik heb met de muis regel 1 t/m 25 geselecteerd van kolom A, en deze gegevens ga ik knippen en plakken in ons systeem.
Vervolgens moet ik ook dezelfde regels van kolom C knippen en plakken.
Kan ik dan het selectie bereik (kolom A) naar de andere kolom zetten? (zodat ik niet nogmaals de muis hoef te gebruiken om regel 1 t/m 25 te selecteren)

CTR-Shift-Pijltje kan ik niet gebruiken omdat ik steeds ongeveer 25 regels moet selecteren van in totaal honderden.

Bijvoorbeeld met deze macro in een module die je bijvoorbeeld aan de toetscombinatie ctrl-y hangt:
Code:
Sub Select_25()
[COLOR="#008000"]'
' Selecteer 25 regels vanaf de huidige regel in de huidige kolom
'
' Sneltoets: Ctrl+y
'
[/COLOR]    Application.CutCopyMode = False
    Range(Chr(ActiveCell.Column + 64) & ActiveCell.Row & ":" & Chr(ActiveCell.Column + 64) & ActiveCell.Row + 24).Select
    Selection.Copy
End Sub

Als je klaar bent alle kopieer en plak acties druk je eenmaal op de ESC toets.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dat wel zo'n handige macro is, probeer 'm maar eens uit op kolom AB (MsgBox Chr(ActiveCell.Column + 64)). Ik zou 'm algemener houden:
Code:
Sub Select_25()
    Application.CutCopyMode = False
    Range(Cells(2, ActiveCell.Column), Cells(26, ActiveCell.Column)).Copy
End Sub

Dat van AB wist ik maar het bereik leek me voldoende.
TS is er niet duidelijk over,
Maar die van jou is beter :)

Mag TS ‘m zelf aanpassen als het bereik dynamisch moet zijn. Dat kan dan weer uit de andere macro gehaald worden :). (Je moet tenslotte ook nog wat aan TS overlaten ;))

Nogal een onduidelijke vraag. Wil je kolom A en kolom C in 1 keer in stapjes van 25 rijen plakken in het systeem of moet het per kolom?

Met een lusje kan je ket stap voor stap doen en hoef je waarschijnlijk alleen op <CTRL> + v te drukken. Vervolgens op ok klikken voor de volgende selectie.

Dus ook maar een gokje.

Code:
Sub VenA()
  For j = 1 To Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row Step 25
    c00 = Union(Cells(j, 1).Resize(25), Cells(j, 3).Resize(25)).Address
    Range(c00).Copy
    MsgBox c00 & " staat in/op het klembord"
  Next j
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten