• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie doormailen vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervandijk

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Hoi, ik ben bezig geweest met een digitale logboek. Men kan middels een userform de gegevens van een schip en bemanning toevoegen. De gegevens worden neergezet op het blad Gegevens. Dit selectie wil ik middels een knop vanaf hat blad Invoer naar mijn emailadres laten doormailen. Via het forum div. mogelijkheden geprobeerd maar kom er niet helemaal uit. Graag hulp:shocked:

Bijlagen

Met onderstaande code kan je berichten verzenden naar een emailadres.

Code:
Dim olApp As Outlook.Application
Dim olMail As MailItem
Dim CurrFile As String

Set olApp = New Outlook.Application
    Set olMail = olApp.CreateItem(olMailItem)

With olMail
        .To = "petervandijk@test.com"
        '.CC = "iemandanders@test.nl"
        .Subject = cboSchip.Value
        .Body = "Schip: " & cboSchip.Value & vbCrLf & "Datum: " & txtDate.Value & vbCrLf _
            & "Dienst: " & cboDienst.Value & vbCrLf & "Kapitein: " & cboKap.Value & vbCrLf _
            & "Stuurman: " & cboStm.Value & vbCrLf & "Bijzonderheden:" & txtDiv.Value
        .Display
        .Send
    End With

Set olMail = Nothing
    Set olApp = Nothing

Een aantal opmerkingen:
- Bij To moet je het emailadres nog aanpassen.
- Je moet een verwijzing maken naar Outlook (bij Visual Basic Editory via Extra - Verwijzingen) Kies voor Object Library.
- Subject is onderwerp.
- Body is het bericht dat er als volgt uit ziet:

Schip: Albatros
Datum: 09-jan-09
Dienst: [naam]
etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijna....krijg foutmelding nog

Hoi, heb het volgende ingevoerd:

Sub SendMail()

Dim olApp As Outlook.Application
Dim olMail As MailItem
Dim CurrFile As String

Set olApp = New Outlook.Application
Set olMail = olApp.CreateItem(olMailItem)

With olMail
.To = "p.vandijk@test.nl"
'.CC = "iemandanders@test.nl"
.Body = "Schip: " & cboSchip.Value & vbCrLf & "Datum: " & txtDate.Value & vbCrLf _
& "Dienst: " & cboDienst.Value & vbCrLf & "Kapitein: " & cboKap.Value & vbCrLf _
& "Stuurman: " & cboStm.Value & vbCrLf & "Bijzonderheden:" & txtDiv.Value
.Display
.Send
End With

Set olMail = Nothing
Set olApp = Nothing

End Sub

Toch nog een foutmelding.:rolleyes:

Toch nog een foutmelding.:rolleyes:

Heb je een verwijzing gemaakt naar Outlook (bij Visual Basic Editory via Extra - Verwijzingen) Kies voor Microsoft Outlook 11.0 Object Library.

Je kunt trouwens de Dim CurrFile As String uit de code verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Inmiddels wel de invoegtoepassing aangevinkt:p Krijg nu de fvolgende foutmelding bij:

Inmiddels wel de invoegtoepassing aangevinkt:p Krijg nu de fvolgende foutmelding bij:

Welke foutmelding kreeg je?
Ik neem aan dat er wat ingevuld is in cboSchip en dat de code wordt gestart vanaf de userform. Bij mij werkte het zonder problemen namelijk.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik krijg de melding:

Fout 424 tijdens uitvoering
vereist object

daarna krijg ik de verwijzing (geel) naar Subject = cboSchip.Value

En hoe laat je VBA in die procedure weten wat of waar die cboSchip is?

de bedoeling is dat als men op de 'sendmail' knop drukt (blad Invoer) dat de ingevoerde gegevens verstuurd worden middels email.

Op het moment dat je uw knop SendMail drukt, is cboSchip niet meer actief in het geheugen. Ofwel die variabele Subject koppelen aan een andere waarde, ofwel de sub SendMail uitvoeren op het moment dat je cboSchip wel kan uitlezen.

aha, :rolleyes: misschien een knop om in te drukken op de userform voor de mail en daarna voor plaatsen in het formulier?

Je moet inderdaad de code voor het mailen lanceren vanaf het formulier.

En anders eventueel het subject in een of andere cel bijhouden zodat je het opnieuw kan uitlezen.

:love: ja, het werkt! Nou nog even hier en daar oppimpen en klaar is ie. Nu nog automatisch een backup laten maken laten en dan kan het operationeel. B:thumb:edankt!

Zet dan maar de vraag op opgelost aub, rechtsonder op de pagina klikken.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan