• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectie filteren over meerdere rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theokroon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2009
Hallo allen

Ik ben bezig met een projecterings tabel bestaande uit ongeveer 20 kolommen en naar gelang het project duizendtal rijen.In de rijen heb ik diverse letters staan, deze worden ingevuld en staan voor verschillende onderdelen. In 1 rij kunnen meerdere gelijke letters komen te staan. Elke rij staat voor een bepaald punt.
Nu wil ik van dit werkblad een opsomming halen waarbij ik alle gelijke letters kan oproepen met daarbij de beschrijving van de hele rij. Filteren van 1 rij is mogelijk maar dan kan ik niet een andere rij meenemen.
Indien er in een rij geen letters voorkomen wil ik ook de rij niet oproepen.

Wie kan mij verder helpen.
:confused:

Voorbeeldje?

Theokroon,

helpen gaat een stuk eenvoudiger als er een voorbeeldbestandje (ontdaan van evt "gevoelige" informatie) beschikbaar is.

Voorbeeldbestand

Hallo

Hierbij het voorbeeld

Op werkblad 2 wil ik alle rijen met daarin de opmerking bal. De rijen zoals aangegeven op blad 1, meerdere keren bal in een rij blijft dus ook zo op blad 2.
De rest wil ik niet hebben op dit werkblad, alleen de rijen 1, 4, 6 en 10.
Op werkblad 3 wil ik alle rijen met daarin de opmerking touw, maar wel op 1 rij.
De rest wil ik niet hebben op dit werkblad. zie opmerkingen bal.

Op de werkbladen 2 en 3 moet ik wel meerdere gegevens uit de rijen kunnen overhalen vanaf werkblad 1 waarin het woord staat.

Het echte bestand is te groot om te oploaden, daarom dit vereenvoudigde voorbeeld.

Bijlagen

wat kan er op 1 regel staan

Theokroon,

is het mogelijk dat er op dezelfde regel zowel "bal" als "touw"voorkomt?
En, welke ander attributen kunnen er voorkomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan