• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectie in excel behouden en cells verwijderen na update ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

flandria4

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Misschien lange vraag, maar ik post hier mijn hele probleem:

Ik wil graag een bepaalde selectie van een PHP-site naar mijn Excel document kopiëren. Ik heb de url opgegeven en hij update regelmatig. Het probleem is, ik krijg telkens de hele site weer mee en dat wil ik niet. Ik heb al begrepen dat dit probleem niet echt oplosbaar is.

Dus ik wil het volgende doen: Aangezien ik altijd dezelfde informatie nodig heb (cel 77A tot 79B) wil ik dat de rest automatisch wordt verwijderd en dat die info linksboven op mijn scherm komt. Dan wil ik dat die informatie automatisch wordt opgeslagen in een .xlm bestand zodat ik dat via i.e. in RSS kan omzetten dat dan op mijn bureaublad in de sidebar wordt uitgelezen.

Dus wat ik van de ervaren Excel gebruikers wil weten: is het mogelijk om een bereik in te stellen die wordt behouden en die informatie dan naar .xlm coverteren. Dit alles AUTOMATISCH. Het ruikt dus naar een script :(. Zelf heb ik nog nooit scripts voor Excel geschreven, ik vraag me af of iemand me hierbij kan helpen of zelf een standaard-script heeft voor mijn probleem.

Alvast bedankt,

flandria4

Dit lost het eerste deel van je vraag op. Het haalt het gegevensblokje uit je blad, wist het volledige blad en plaatst dan het blokje in A1.
Code:
Sub tst()
sq = [A77:B79]
Cells.Clear
[A1].Resize(UBound(sq), UBound(sq, 2)) = sq
End Sub
wat betreft je 2de vraag bedoel je misschien opslaan als xlsm, onder welke naam moet dit dan en in welke directory ?

Dankje voor je antwoord. Ik bedoel weldegelijk .xlm, ik wil het bestand laten lezen als RSS feed.
De directory mag gewoon op mijn desktop zijn, ik pas het wel aan als die te vol wordt: C:\Users\Rémy\Desktop
Naam maakt me echt niet uit. Maar ik begrijp niet dat Excel de optie 'opslaan als xml-gegevens' als die optie niet werkt.
Moet ik er dan eerst xml codering aan toevoegen voordat hij wil werken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan