Selectie mailaccounts in Apple Mail

estut

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
44
Hallo deskundigen. Op mijn MacBook Air heb ik drie mailaccounts ingesteld in Apple Mail. Dat gaat goed. Echter ik wil meestal maar twee van de drie accounts 'in beeld' hebben, omdat de derde minder wordt gebruikt. Ik zie nergens een optie om dit te regelen. Wie weet een oplossing? Vast dank! Grt
 
Als ik in Mail een extra account klik of aanwijs, (op elk account eigenlijk) kun je met het pijltje helemaal rechts het account inklappen of uitklappen. En dat onthoud-ie keurig.
 
Dank. Het lijkt erop dat dat bij mij niet gaat. Ik zie mijn drie accounts, en wil er twee zichtbaar hebben en een verborgen houden. Er is wel een pijltje links naast 'All Inboxes' (sorry, Engelse versie), maar daarmee worden alle accounts in- of uitgeklapt. Waar zit dat 'pijltje helemaal rechts' precies?
 
Laatst bewerkt:
Ik realiseer mij dat je het waarschijnlijk hebt over de iPhone en iPad. Maar mijn punt betreft de MacBook (Air) en daar is het kennelijk anders. Zie afbeelding.
 

Bijlagen

  • Screenshot 2024-01-24 at 13.47.57.png
    Screenshot 2024-01-24 at 13.47.57.png
    23,9 KB · Weergaven: 4
Je realiseert het je verkeerd, ik had en heb het wel degelijk over Mail op een iMac.

thumbnail_IMG_8473.jpg
 
Laatst bewerkt:
OK, met mijn printscreen geef ik aan dat het pijltje, dat jij benoemt, niet zichtbaar is. Heb jij misschien een printscreen, zonder teveel privacy informatie te tonen?
 
Ik vermoed wat je 'probleem' is, dat ik niet heb omdat ik jouw werkwijze niet gebruik. Je kunt in de Mail app op twee manieren naar je postbussen kijken: via de optie <Alle inkomende> bovenin bij Favorieten, en iets lager de aparte postbussen in de groep <On my Mac>.
Ik gebruik Favorieten nooit; ik pak altijd de separate postbussen, zodat ik kan zien welke mail uit welke postbus komt. Vind ik een stuk makkelijker werken, en je kunt de mailboxen (en onderliggende mappen) dus in- en uitklappen.
 
Bedankt. Ik begrijp het nu. Ik focus mij op de inboxes die boven apart onder 'favourites' staan. Daar zijn geen pijltjes te zien.
Wat jij aangeeft is bij mij verder naar beneden te zien. Dank voor het meedenken! Grt
 

Bijlagen

  • Screenshot 2024-01-24 at 16.40.11.png
    Screenshot 2024-01-24 at 16.40.11.png
    36,5 KB · Weergaven: 1
  • Screenshot 2024-01-24 at 16.40.22.png
    Screenshot 2024-01-24 at 16.40.22.png
    26,8 KB · Weergaven: 1
Ik heb alles onder Favorites verwijderd; je kunt dat namelijk net zo goed op de oorspronkelijke plek terugvinden :).
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan