• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie maken, andere cellen kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaSaxon

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2006
Beste

In bijgevoegd bestandje zie je een aantal opties en acties die toepasbaar zijn op onze producten.
Ik zou graag meerdere van deze opties of acties willen kunnen selecteren waarna ik het bestelnummer, de omschrijving en de inkoopprijs op een ander blad, netjes onder elkaar krijg.
Bovendien zou ik achteraf, in het selectieformulier, willen kunnen zien wat ik zoal geselecteerd heb, zodat ik gemakkelijk veranderingen in deze selectie kan aanbrengen.

Dus ik selecteer bij voorbeeld C4, D5, C8 en E12. Op het resultaat blad komt dan A4, J4 en K4. A5, J5, K5. A8, J8, K8, A12, J12 en K12.

Kan iemand mij hierbij op het juiste pad helpen?

BVD

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Klopt

Dit is inderdaad wat ik bedoelde.
Echter, waar "nee" staat hoeft niet naar blad twee.
Die nee staat er op blad 1 wel bij omdat ik graag de selectie op blad 1 zou willen bewaren.
Dus wanneer een aantal cellen geselecteerd wordt, dat deze dan bijvoorbeeld geel worden (en blijven).

Zodat ik ook kan zien wanneer er een "nee" geselecteerd is.

bvd

Goede stap

Beste Cobbe

Ik ben echt heel blij dat je me wil helpen. :)
Wanneer ik het VBA lees snap ik wat er gebeurd.
Ik ben echter niet genoeg hierin thuis om het zelf te maken.

2 puntjes nog.

• wanneer op blad 1 een "nee" staat, en deze wordt geselecteerd, moet de cel wel geel worden (net als nu de ja cellen) zonder dat kolommen A, J en K naar blad 2 worden gekopiëerd.

• Wanneer "Pers 1" of "Pers 2" enz. wordt geselecteerd moet dezelfde actie volgen als bij "ja".
    Dus cel wordt geel en kolommen A,J en K worden naar blad 2 gekopieerd.

Ik hoop dat ik het nu goed heb in uw visie.:)
Cobbe

Bijlagen

Ja, fantastisch

Hartelijk dank voor je hulp.
Ik ga ff proberen te achterhalen hoe e.e.a. werkt. (ter leering ende vermaak)

Nogmaals dank.

Beste Helpers

Na een tijd met bijgevoegde oplossing van Cobbe (werkt fantastisch) gewerkt te hebben heb ik nog een wens.
Ik zou graag cellen "uit" willen zetten.

Geselecteerde cellen binnen het bereik worden nu geel, waarna een aantal andere cellen gekopieerd worden naar blad 2.
Nu zou ik graag eerder geselecteerde cellen weer wit willen kunnen maken, waarbij ook de naar blad twee gekopieerde cellen, verwijderd worden. (Bijv. door te klikken op een cel in kolom A van blad 1.)

BVD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan