• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectie maken en resultaten optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik heb hier de beschikking over een een excel sheet waar informatie in staat over verschillende acties die verschillende leveranciers gedaan hebben en hoeveel daarvoor door hen een bijdrage gedaan is.

Nu wil ik een selectie maken:
-per leverancier: er komt een overzicht van alle acties/bijdragen van 1 bepaalde leverancieer. En in het vak totaal: komt dan de totale bijdrage te staan.
-per folder: dito, maar dan een selectie per folder met een totale bijdrage per folder van alle leveranciers
-per groep: de acties zijn onderverdeeld in 2 groepen, ook van deze beide groep wil ik een selectie kunnen maken waarbij het totaal van de bijdragen voor die groep dan weer gegeven wordt in het vakje totaal.

Ik heb al gekeken naar keuzelijst en valideren maar daar kom ik niet uit. Kan iemand mij een zetje geven? Als ik eenmaal door heb hoe het moet kan ik zelf gaan puzzelen om het werken te krijgen. Ik had nu namelijk een bereik opgegeven voor hele kolom 'bijdrage' maar dan pakt ie alle bijdragen van alle leveranciers. (er is al een keuze knop voor 'leveranciers'waarbij je een overzicht krijgt van alle acties / bijdragen van die leverancier, maar daarvan lukt het mij niet om er al een totaal van te maken.

arjoderoon,

Een klein voorbeeldje, verduidelijkt de zaak een beetje.

bij deze dan een voorbeeld van de setup.
het bestand moet alleen gerenamed worden naar .xls ipv van .txt

Er zijn een aantal kolommen te zien:
leveranciersnummer, daar komt het leveranciersnummer te staan
leverancier: dat is de naam van de leverancier. met het keuzemenu kan er een leverancier gekozen worden waarna van alle records een selectie wordt gemaakt van die specifieke leverancier.
weeknummer: geeft het weeknummer aan van de folder aan. ook vanuit deze kolom wil ik een selectie kunnen maken. Dus alle leveranciers die in week x een bijdrage / actie hadden
bijdrage is de bijdrage waar het allemaal om draait. deze bijdrage moet dan voor de selectie opgeteld worden.
Dat zijn even de kolommen die er toe doen.

in t kort: ik wil zeg maar in het voorbeeld op 2 manieren een selectie kunnen maken uit de beschikbare records. op basis van leveranciers, door middel van een keuze lijst en op basis van weeknummer. via beide keuze manieren wil ik dan een totaal krijgen van de bijdrage. Dus:
totale bijdrage per folder of totale bijdrage per leverancier. (er is in het echte bestand nog een selectie kolom maar dat maakt nu niet uit toch?)

even voorbeeld: in de keuze lijst staan de leveranciers x, y, z. Als ik in de keuze lijst x kies, wil ik een lijstje krijgen van alle records van leverancier x. In een vakje 'totale bijdrage' wil ik dan het totaal van alle bijdragen van leverancier x hebben staan.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan