• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie maken op basis van waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeNL

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
194
Goedenavond allemaal,

Nog een uitdaging waar ik met alleen Excel kennis niet uit kom:

In bijgevoegd bestandje zijn 2 tabbladen. Het eerste tabblad omvat de data die ik wil verkleinen. Het format zal altijd gebruikt worden voor veranderende data selecties. De opzet van Code, Aantal en ID's blijft wel hetzelfde. Aantal zichtbaar is een hulpcel die ik in deze heb gebruikt.

De bedoeling is om op basis van het aantal in kolom D, dat aantal ID's van die code zichtbaar te hebben, en de rest te verwijderen/onzichtbaar maken. In het eerste tabblad zijn dat dus alle roodgekleurde ID's, in het 2e tabblad het resultaat wat ik voor ogen heb.

Het aantal zichtbaar is gebaseerd op het aantal bij de code en kolom A. Als in kolom A geen codering staat, mag het aantal blijven.
Indien er wel een codering in kolom A staat, moeten er 6 waardes opgeteld worden bij het oorspronkelijke aantal.

Hopelijk kan iemand hier iets mee, en kan ik er zelf ook nog wat van opsteken :)

Gr. Ben
 

Bijlagen

  • Helpmij inkorten.xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 23
Bekijk deze oplossing eens.
 

Bijlagen

  • Copy of Helpmij inkorten.xlsx
    20,9 KB · Weergaven: 40
Hoi popipipo,

Nog 1 suffe vraag hierover...

Ik haal de gegevens uit een ander tabblad, maar door de verwijzing ziet hij de cel niet als leeg. Heb geprobeerd met " 0>" wat te vogelen, maar dit werkt ook niet.
Enige suggestie?

Alvast bedankt,
Ben
 

Bijlagen

  • Helpmij inkorten.xlsm
    458,3 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan