Selectie omdraaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

galiorix

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
23
Voor Informatica moeten we een programma in VBA scripten waarmee we vanuit het ternair naar octaal kunnen rekenen en omgekeert. De berekening moet dan wel via decimaal, dus in feite heb je 2 keer een bepaalde berekening, Nou hebben ik en mijn partner al wel de berekening voor ternair naar decimaal, maar daarna moeten we het weer omrekenen naar octaal en daarvoor moeten we infeite de volgorde waarmee VBA de cijfers selecteerd 'omdraaien'.

Helaas heb ik op het moment de code niet bij de hand, maar ik weet wel wat er verandert moet worden:

Code:
mid(Ternair, T1, 1)
Ternair en T1 zijn een variabele, ik heb geen flauw idee wat die 1 nou precies doet. Als het goed is pakt hij nou het meest rechtse cijfer en doet er dan een bepaalde berekening mee (cijfer x 8 ^ (L1 - T1)). Dat werkt allemaal prima. Maar hoe zorg ik ervoor dat hij juist met het meest linkse getal begint, en dan naar rechts gaat?

Als het nodig is, post ik morgen o.i.d. de volledige code.
 
Hoewel Helpmij niet bedoeld is voor schoolwerk zal ik wel wat aanvullende informatie geven over je vraag.
- Als je het meest linkse cijfer wilt nemen gebruik je Left.
- Als je cijfers ergens uit het midden wilt hebben gebruik je Mid.
- Als je het meest rechtse cijfer wilt nemen gebruik je Right.

Bijv.

Left(12345,2) = 12
Mid(12345,2) = 2345 (vanaf 2e positie)
Mid(12345,2,3) = 234 (vanaf 2e positie 3 posities naar rechts)
Right(12345,3) = 345

Ik hoop dat ik jullie op weg heb geholpen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Je kunt ook de laatste letter van omgekeert en selecteerd verwisselen. Wordt dan meteen correct Nederlands.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan