• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie op basis van 2 voorwaarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter BJTA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BJTA

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2004
Hallo Allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Ik heb een lading gegevens en ik wil daaruit een selectie ophalen op basis van 2 voorwaarden.

In het bijgevoegde voorbeeld laat ik al wel via autiofilter de gegevens op basis van gebuiker doorkopieren.

Maar daarna wil ik ook nog kunnen selecteren op maand. Dus zeg maar Via autofilter Januari selecteren en dat resultaat als bereik kunnen gebruiken..

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel...
Anders lijkt het voorbeeld me duidelijk genoeg...

Bijlagen

Een plaatsgenoot moet je toch helpen, nietwaar?

Wil je op blad1 op twee velden filteren en dan kopieren naar de andere bladen?
Of eerst één veld (naam), dan kopieren en op het andere blad filteren op maand?
En welke veld / kolom bepaalt de maand? Begin of eind?

Wil je op blad1 op twee velden filteren en dan kopieren naar de andere bladen?
Of eerst één veld (naam), dan kopieren en op het andere blad filteren op maand?
En welke veld / kolom bepaalt de maand? Begin of eind?

Het maakt me niets uit. Ik wil graag dat ik op basis van gebruiker en van de kolom "EIND" een set gegevens kan oormerken als een bereik. Aangezien de brongegevens iedere keer worden bijgewerkt Is het resultaat iedere keer anders. Het doorkopieren was een eerste poging van mij om een eerste selectie te kunnen maken. Als iemand een ander alternatief heeft, hoor ik dat graag natuurlijk....

In een notedop:
Als je even denkt in autofiltermodus:

Secteer een pietje en daarna februari en het resultaat daarvan als een bereik kunnen gebruiken

Laatst bewerkt:
Autofilter en een datumveld is in Excel geen gelukkige combinatie omdat er feitelijk geen datum staat; het ziet er alleen zo uit door de opmaak.
Een kolom (maand) erbij met in H2 de formule =maand(G2); daar werkt de autofilter goed mee.

Verder kan je de hele boel ook door een macro laten uitvoeren, maar dat is even meer werk om te maken.

De functie maand heb ik inmiddels ook gebruikt en daarmee kan ik inderdaad het gewenste resultaat naar voren krijgen. Nu alleen nog het gepresenteerde resultaat oormerken.

IK bedoel daarmee: aanduiden als een bereik; veilig stellen of een andere optie

Ik ben gisteravond al wat aan het knutselen geweest met jouw macro, maar ik heb ruzie met VBA.
Vanmorgen geen tijd; misschien vanmiddag

Ik heb ook niet stilgezeten natuurlijk. Het is gelukt.....

Via macro laat ik het nu zo doen:

Selecteer gebruiker ==> maand ==> kopieer alle actiev cellen==>plak op ander werkblad ==> selecteer volgende maand ==> plak op ander werkblad (dat dan 12 keer)==>volgende gebruiker==>Maand (12 x)

enz. enz. enz.

Zie bijlage

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan