Selectie pagina afdrukken (blad 1, 4, 7, 10, 13 etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Ik heb in Word (MS Word 2013) een brief samengesteld. Deze brief beslaat 3 bladzijden en bevat samenvoegvelden (gekoppeld met Excel werkblad met circa 100 (adres) rijen).
Na samenvoeging heb ik dus een Word bestand, bestaande uit: 3 (bladen) x 100 adressen - 300 bladzijden

Nu wil het 1e blad van de brief op ander briefpapier uitprinten.
Dat wil dus zeggen dan bladzijde 1, 4, 7, 10, 13, 16... etc eerst uitgeprint moeten worden op speciaal papier en
bladzijde 2,3,5,6,8,9, etc daarna uitgeprint moet worden op ander papier.
2 aparte acties dus.

Mijn vraag: is hier een simpel Visual Basic Scriptje voor die ik in mijn Word document kan plaatsen? Zo ja, wilt u dat mij met mij delen? :-)

Laatst bewerkt:
Eerste vraag: heb je geen printer met meerdere printladen? Zodat je in Lade 1 het briefhoofd doet en in lade 2 het vervolgpapier? Want dat is heel goed in te richten in je document, en daarvoor hoef je niks te programmeren.

Bedankt voor je reactie, maar met de printer valt dit helaas niet in te stellen.

Dan heb je inderdaad een macro nodig. Iets als dit:
Code:
Sub Printen()
Dim i As Integer, iP1 As String, iP2 As String
Dim objPage As Pages

Set objPage = ActiveDocument.ActiveWindow.Panes(1).Pages
    For i = 1 To objPage.Count Step 3
        If Not iP1 = "" Then iP1 = iP1 & ","
        iP1 = iP1 & i
    Next i
    With Dialogs(wdDialogFilePrint)
      .Range = wdPrintRangeOfPages
      .Pages = iP1
      .Show
    End With
    MsgBox "Vervang het briefhoofd papier door vervolgpapier en klik op OK", vbOKOnly
    For i = 2 To objPage.Count Step 3
        If Not iP2 = "" Then iP2 = iP2 & ","
        iP2 = iP2 & i & "," & i + 1
    Next i
    With Dialogs(wdDialogFilePrint)
      .Range = wdPrintRangeOfPages
      .Pages = iP2
      .Show
    End With
End Sub

Hoi Octafish,
Wederom bedankt voor je inspanningen.
Ik heb je script geprobeerd, maar er worden nu 2 printruns gedaan waarbij:
1e run bestaat uit allereerste pagina van de 1e brief en verder niks
2e run bestaat uit blad 2 en 3 van 1e brief en daarna print ie alle 3 pagina's van iedere brief.

loopt nog niet geheel volgens plan... of doe ik iets fout?
Groet
Manke

Je doet vast iets fout, want ik vermoed dat je meerdere documenten open hebt staan. En dat hij het verkeerde document pakt. Dat kun je natuurlijk best afvangen, maar het makkelijkst is als je alleen het samengevoegde document open laat staan.

Vreemd hoor...
Heb zojuist een document (Word met macro's) aangemaakt van 10 bladen, en je script werkt feilloos :-)
Maar pak ik mijn document van 54 pagina's, open 'm, sla 'm op als Word met macro's, open 'm en plaats je script in het bestand, dan gebeurt zoals ik in mijn vorige melding beschreef...
Heb geen idee waar dat verschil in zit...

Ik dus ook niet :). Ik heb de macro zelf ook getest, en hij werkt prima. Maar dat heb jij nu ook geconstateerd. Overigens hoef je de macro niet in het document zelf op te slaan; in de Normal.dot is ook prima. Probeer dat eens.

Heb het even geprobeerd om t script in de Normal.dot te zetten, maar helaas zelfde resultaat.
Ik ga nog maar eens kijken waar de verschillen per document in zitten.
In ieder geval Octafish, heel hartelijk dank voor het meedenken en leveren van de juiste oplossing. Ik ben er heel erg mee geholpen.
Het probleempje wat er nu nog is moet door mij op te lossen zijn.
Nogmaals dank!

Je kunt altijd het document zelf posten. Met wat demo records, dat hoeven er uiteraard geen 100 te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan