• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Even eenvoudig voorgesteld, op Blad1 heb ik een lijst met namen en verdere gegevens. Neem hiervoor A1 tot E10. Kolom A noem ik SELECT en selecteer ik de namen d.m.v. een x die ik wil printen. Op Blad2 heb ik een rekenschema gemaakt waarbij de gegevens van Blad1 (van 1 persoon) worden overgenomen. Blad2 moet ik nu voor de geselecteerde personen apart afdrukken. Kan ik dit ook automatisch laten doen? Herinner me uit het tijdperk C64 de eenvoud van het maken van een Loop met IF en FOR NEXT.

Wie weet raad?
Mvrgrt,
deSmid.

Misschien is mijn vraag wat onduidelijk. Ik zou achter Blad2 een routine willen hebben in VBA die kijkt of er in kolom A van Blad1 een x staat (of meerdere). Is dit zo bijv. A5, dan moet B5 (van Blad1) in Blad2 worden geplaats in A!. Blad2 zet dan verder zelf de gegevens in die daarbij horen en vervolgens wordt Blad2 uitgeprint. De routine vervolgd en ziet dat bijv. A7 is geselecteerd, vult dan op Blad2 in A1 de waarde van B7 (Blad1). Blad2 kan nu met deze gevonden waarden worden geprint enz.
Al is er geen passende oplossing, hoe maak ik een Loop die kijkt of er aan een bepaalde waarde wordt voldaan met vervolgens een printopdracht. Mogelijk dat ik hier dan wat mee kan uitproberen.

Nogmaals met vrgrt,
deSmid.

Met Data - filter kan je ook sorteren wat je wilt printen.
Zie bijlage
Kolom A sorteer je op de X en je hebt alleen deze regels
om te printen.
txt => xls
mvg Imod

Bijlagen

Helaas is dit niet wat ik bedoel. Auto filter selecteerd deze gegevens natuurlijk wel en op zich is er ook een optie om te zoeken en de functie ALS enz. Het gaat mij er om dat de gegevens per print/uitdraai/per persoon automatisch gaat. Als ik op Blad2 een knop heb gemaakt met de opdracht print, dan moet ik dus verder niets doen tot de printer klaar is.

In ieder geval bedankt voor het mee denken.

mvrgrt,
deSmid.:(

Hans123, hier kan ik wat mee. Nog een beetje aanpassen binnen mijn werkblad maar dat lijkt me verder geen probleem. Eigenlijk is dus het principe om een Loop te maken hetzelfde als bij de C64. Het ontbreekt mij helaas nog aan de kennis om de juiste voorwaarden enzo die nodig zijn voor VBA toe te passen.
Voor mij is dit probleem opgelost.
Bedankt en vrgrt,
deSmid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan