Selectie query

Status
Niet open voor verdere reacties.

s_goudsblom

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik heb twee tabellen;
Tabel1
ID; Naam; Adres
1;Piet;Amsterdam
2;Jan;Rotterdam
3;Klaas;Alkmaar
4;Wil;Breda
5;Joost;Maastricht

Tabel2
ID; Naam; Adres
1;Piet;Amsterdam
4;Wil;Breda

Ik wil nu een query maken die ervoor zorgt dat de namen uit tabel2 uit tabel1 gefilterd worden, dus de query met de volgende uitkomst
Query1
ID; Naam; Adres
2;Jan;Rotterdam
3;Klaas;Alkmaar
5;Joost;Maastricht

De overeenkomstige records weergeven lukt mij niet maar het weergeven van het omgekeerde lukt me niet, hoe moet dit??:confused:

Wie kan mij helpen!

Groet Sander

Tussen je twee tabellen is een relatie aanwezig als je de query in ontwerp modus opent.
Als je met de rechter muisknop op die relatie klikt kun je de optie join-eigenschappen kiezen. Daar heb je de opties om een en ander in te stellen.

Tussen je twee tabellen is een relatie aanwezig als je de query in ontwerp modus opent.
Als je met de rechter muisknop op die relatie klikt kun je de optie join-eigenschappen kiezen. Daar heb je de opties om een en ander in te stellen.

Weet ik, maar volgens mij kom je er niet met het aanpassen van de join eigenschappen.

In dit voorbeeld kun je nooit een dergelijke query maken omdat geen van de door jou ingestelde parameters een uniek element bevatten. Referentieele integriteit afdwingen gaat nu niet.

ID; Naam; Adres
1;Piet;Amsterdam
2;Jan;Rotterdam
3;Klaas;Alkmaar
4;Wil;Breda
5;Joost;Maastricht

Tabel2
ID; Naam; Adres
1;Piet;Amsterdam
4;Wil;Breda

"De waarden uit tabel 2 dienen als input voor de uitkomst in Query 1 (waarbij de data in Tabel 1 opgezocht moet worden)" is wat je volgensmij wil zeggen.
Query1
ID; Naam; Adres
2;Jan;Rotterdam
3;Klaas;Alkmaar
5;Joost;Maastricht

Via de query kun je alleen filteren op gelijken of met if / als selecties. Het ID of NAAM of ADRES komt in geen geval overeen met de door jou ingegeven waarden uit QUERY 1.

Hallo,

maak een nieuwe query via de Wizard "Niet-gerelateerde records"

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan