• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie tot laatste ingevulde regel selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

athestreet

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo,

Ik heb een vraagje over selecties. (dynamische Range) Ik gebruik Excel 2002 hiervoor.

Ik moet dagelijks een selectie maken van A t/m D van het eerste blad. Alleen is dagelijks het aantal regels verschillend.
De ene keer 20000 de andere dag 25000 regels. Alles tm de laatste regel wil ik selecteren en daarna deze selectie kopieren naar een andere werkmap ook naar blad 1 A tm D.

mvg
ANdre:(

Laatst bewerkt:
Gebruik van de zoekfunctie had je waarschijnlijk meer dan deze oplossing opgeleverd.

Hallo bedankt voor je snelle reactie. Alleen kom ik er nog niet helemaal uit.
Het moet in VBA komen te staan. Hoe moet ik aangeven als ik deze regel ga gebruiken maar dan A tm D kolom kopieer en dan naar een ander werkmap die ik heb opgestart.

Range("C3:C" & Range("A65536").End(xlUp).Row).Formula = Range("C2").Formula

Het zou ook zonder VBA kunnen...

De volgende toetsen helpen je dan enorm:
Voeg een lege kolom in achter kolom D
Selecteer in cel in het te selecteren bereik en toets dan op CTRL + * : het bereik wordt geselecteerd
Dan is het gewoon een kwestie van knippen/kopieren en plakken.

Code:
Sub Verplaatsen()
Workbooks(Workbooks.Count).Worksheets(1).Range("A:D").Value = Range("A:D").Value
End Sub

Bovenstaande code zet de waardes van de kolommen A t/m D van het huidige werkblad in het 1e werkblad van het laatst geopende bestand.
Dus bestand X is geopend en vervolgens open je bestand Y. Ga terug naar het betreffende werkblad van bestand X en start de macro.
De waardes van het werkblad worden in het 1e werkblad van bestand Y geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan