Beste programmeurs,
Ik heb verscheidene multiple-select boxes op mijn php pagina staan, wat gebruikt wordt als een filter-zoekmachine. Als ik zoek ververst de pagina waardoor de gemaakte selectie verdwijnt. Nu wil ik dat middels 'selected="selected"' de items automatisch geselecteerd worden zoals ze waren.
Hierbij loop ik tegen 2 problemen: het feit dat er meerdere selecties per select box mogelijk zijn, en de values uit de box dynamisch met php worden aangemaakt.
Dit is de code van het schrijven van de select box:
$plotArray is hier een array van een aantal strings.
De geselecteerde opties kan ik ophalen met
Mijn probleem is nu dat ik niet goed weet hoe ik deze twee samen moet voegen. Hoe ga ik de verschillende resultaten uit de foreach vergelijken met de elementen uit plotArray en vervolgens op de juiste plek 'selected="selected"' printen?
Ik hoop dat het zo duidelijk is. Alvast bedankt!
Ik heb verscheidene multiple-select boxes op mijn php pagina staan, wat gebruikt wordt als een filter-zoekmachine. Als ik zoek ververst de pagina waardoor de gemaakte selectie verdwijnt. Nu wil ik dat middels 'selected="selected"' de items automatisch geselecteerd worden zoals ze waren.
Hierbij loop ik tegen 2 problemen: het feit dat er meerdere selecties per select box mogelijk zijn, en de values uit de box dynamisch met php worden aangemaakt.
Dit is de code van het schrijven van de select box:
PHP:
for ($i=0; $i<count($plotArray); $i++){
echo '<option value="'.$plotArray[$i].'">'.$plotArray[$i].'</option>';
}
De geselecteerde opties kan ik ophalen met
PHP:
foreach ($_POST['plot'] as $selectedOption){...}
Ik hoop dat het zo duidelijk is. Alvast bedankt!