• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectie van autofilter overzetten naar nieuwe file

Status
Niet open voor verdere reacties.

grema

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
beste collega s

ben al effe aan het zoeken hoe je een selectie die je verkrijgt via " autofilter "
kan overzetten naar een ander file zonder teveel te moeten knippen en plakken.

vb heb een bestand met x-aantal lijnen en merken
via autofilter kan ik de desbetreffende merken selecteren

Als ik dit voor al de merken moet doen is dit vrij omslachtig;

Kan ik niet via een of ander VBA code de selectie maken en overezetten naar een nieuwe file ?

Iemand een idee ??

alast dank

grema

Hallo Grema,

Wat je kan doen is via VBA alle unieke merken aan een collectie toevoegen, en dan door elke waarde lopen en deze te gebruiken als filterelement. Vervolgens alle zichtbare cellen in de filter copieren naar een nieuwe file.

Misschien dat er ook een andere manier is, maar dat hangt een beetje van de structuur van de data af en het gewenste resultaat. Je kan met een draaitabel allemaal sheets per merk laten aanmaken, ik heb hiervoor op mijn blog een artikel rond staan http://thefinch.wordpress.com/2008/01/23/excel-draaitabellen/. Vervolgens kan je via wat code elke sheet opslaan als nieuw bestand. Daar is onlangs, gisteren of eergisteren, nog een vraag met antwoord van Wigi (verwijzing naar site van Ron De Bruin) rond gepasseerd.

Zou je zo nodig met een hulpkolom (voor de filter criteria) uit de voeten kunnen met het uitgebreid filter?
Hier heb je ook de optie om te kopiëren naar een andere locatie.

Laatst bewerkt:
heren,

alvast dank voor de snelle reactie.

probeer een en ander en hou jullie op de hoogte

grema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan