• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie verplaatsen naar ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeltedForest

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Beste,
Ik ben bang dat ik jullie nog een keer zou moeten storen. :rolleyes:

Ik heb namelijk het volgende. In het voorbeeldbestand (wat deel uitmaakt van een groter bestand) is een sheet totaaloverzicht. Hier komen allemaal records in met verschillende gegevens (zie voorbeeldbestand).

Om het bestand in snel en klein te houden, is er de mogelijkheid om records naar een archief te verplaatsen. Hiervoor is een knop boven in de sheet geplaatst. De gebruiker selecteerd een aantal records (of een bereik), drukt op de knop en alle records dienen naar het andere bestand verplaatst te worden.

Oké denken jullie, dat is al vaker gevraagd, dus zoek het lekker op?

Klopt, maar er is een probleem. Elk kalenderjaar moet een nieuw bestand worden gemaakt waar de records in komen, dus er is een bestand 'archief 2007.xls', 'archief 2008.xls' enz. Waar de rijen naar toe worden verplaats hangt af van het jaartal in kolom E.

Deze bestanden bestaan initieel nog niet, en moeten dus gemaakt worden door de vba code voordat de records worden verplaatst. Daarbij moet elke keer ook een paar headerregels worden meegenomen als het nieuwe bestand wordt gemaakt. Dit zijn in dezelfde regels als de huidige regels 1 t/m 10 in het voorbeeldbestand. Tevens moeten de functies en vba code die horen bij de headerregels 1 t/m 10 ook gekopieerd naar het nieuwe bestand, zodat die functionaliteit niet verloren gaat.

Is dit mogelijk met excel?

Edit: bijlage :o
PS: let niet op de rommel in de sheet berekening, het maakt deel uit van een groter bestand en ik heb snel alle overbodige data verwijderd uit de sheet berekening zodat het bestand <100kb is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste MeltedForest ;)

Welk voorbeeldbestand :eek:

Groetjes Danny. :thumb:

Laten we wat gemakkelijker beginnen:
Wat is de VBA code die een geselecteerd bereik regel voor regel langsloopt?
Ik kan het nergens meer vinden :o

Ik heb het al gevonden:
Code:
Sub Knop11_BijKlikken()
  Dim CurCell As Range

For Each CurCell In Selection
    With CurCell.Rows.EntireRow
[B]      .Copy Workbooks("Archief 2008.xls").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(, -1)[/B]
      .ClearContents
    End With
  Next CurCell
End Sub

Nu werkt alleen de vetgedrukte code niet. Ik weet niet hoe ik een ander bestand aanroep in de code? En kan ik een bestand aanroepen die nog niet bestaat of moet ik die eerst maken middels code?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan