Om het makkelijk te maken een tabel in te vullen heb ik een userform gemaakt in excel. In de tabel staat een kolom met daar de ID nummers van equipment. Dit is en nogal langen rij daarom wil ik een pre selectie maken op de kolom rij waarin het gebied staat waar de equipment zich bevind de "area".
Nu is het mij wel gelukt twee comboboxen te maken met daarin de inhoud van "AREA" en "equipment" ook is het al gelukt dat er in de tabel een filter wordt gemaakt. Helaas is het niet zo dat als het filter in de rij AREA actief is je allen de selectie in combobox1 over houd. onderstaand staat de gebruiktje code:
Is er iemand die begrijpt wat ik voor elkaar wil krijgen en hoe dit is op te lossen?
bij voorbaad heel veel dank!
Nu is het mij wel gelukt twee comboboxen te maken met daarin de inhoud van "AREA" en "equipment" ook is het al gelukt dat er in de tabel een filter wordt gemaakt. Helaas is het niet zo dat als het filter in de rij AREA actief is je allen de selectie in combobox1 over houd. onderstaand staat de gebruiktje code:
Code:
ActiveWorkbook.Sheets("invoer").ListObjects("info").Range.AutoFilter field:=2, Criteria1:=ComboBox2.Value
ComboBox1.RowSource = "info[equipment]"
Is er iemand die begrijpt wat ik voor elkaar wil krijgen en hoe dit is op te lossen?
bij voorbaad heel veel dank!