Hallo
Ik moet dagelijks een email maken voor een aantal transporteurs die mogelijk goederen zullen ontvangen.
De gegevens haal ik uit het ERP systeem en versturen doe ik met de volgende geconverteerde macro
Nu heb ik het probleem dat de uitkomst van de query vaak een leeg mailbericht opleverd, wat ik wil voorkomen.
Kan ik een of ander commando tussenvoegen dat voorkomt dat er lege mails worden opgebouwd,
of moet ik eerst een tussentabel maken van te verzenden mails, en die op een of andere manier versturen naar de bijbehorende transporteur?
Ik weet niet precies hoe dit aan te pakken, en oplossingen op dit forum lijken allemaal wel iets maar sluiten niet aan op wat ik wil.
Tot slot, ik ben nog steeds geen held op VBA gebied.
Alvast bedankt voor jullie tips
Lammert
Ik moet dagelijks een email maken voor een aantal transporteurs die mogelijk goederen zullen ontvangen.
De gegevens haal ik uit het ERP systeem en versturen doe ik met de volgende geconverteerde macro
Function Proc_010_MCR_voormelding_versturen()
On Error GoTo Proc_010_MCR_voormelding_versturen_Err
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.OpenQuery "2010_QryBepalenTeMeldenAdressen", acViewNormal, acEdit
DoCmd.SendObject acQuery, "Transport1", "HTML(*.html)", "info@transport.nl", "", "", "Voormelding Levering", "Hierbij ontvangt u de melding van leveringen op uw adres op de eerstvolgende werkdag", True, ""
Proc_010_MCR_voormelding_versturen_Exit:
Exit Function
Proc_010_MCR_voormelding_versturen_Err:
MsgBox Error$
Resume Proc_010_MCR_voormelding_versturen_Exit
End Function
Nu heb ik het probleem dat de uitkomst van de query vaak een leeg mailbericht opleverd, wat ik wil voorkomen.
Kan ik een of ander commando tussenvoegen dat voorkomt dat er lege mails worden opgebouwd,
of moet ik eerst een tussentabel maken van te verzenden mails, en die op een of andere manier versturen naar de bijbehorende transporteur?
Ik weet niet precies hoe dit aan te pakken, en oplossingen op dit forum lijken allemaal wel iets maar sluiten niet aan op wat ik wil.
Tot slot, ik ben nog steeds geen held op VBA gebied.
Alvast bedankt voor jullie tips
Lammert