• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectief printen met voorwaarden,

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapje10

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Beste,

In bijgevoegde sheet heb ik een aantal gevulde cellen met daaronder cellen waar alleen een formule in staat.
deze worden weer gevuld op basis van de voorwaarden inde formule.
Als ik selectief wil printen, dan worden toch alle cellen geselecteerd omdat er een formule in staat.
Ik zou graag hebben dat als ik de selctie start in cel C1, ik deze dan naar onderen kan doortrekken tot de laatst gevulde cel c19.
Daarna naar rechts tot aan kolom N en dat dan als selctie afdrukken. Zoals gezegd lukt het eerste deel niet omdat de formules doorlopen onder cel C19.

Hoor graag hoe ik dat eventueel kan oplossen met een macro.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Code:
Sub VenA()
  Range("C1:N" & Cells(Rows.Count, 6).End(xlUp).Row).PrintPreview
End Sub

Dank je voor zover, bij het selecteren gaat hij nog steeds over de niet ingevulde, maar wel met formule voorziene, cellen heen.
Dus selecteerd hij nog steeds alle rijen van alle pagina's.

Zal vast iets verkeerd gedaan hebben maar kom er niet uit.

Deze ?

Code:
Sub Jos()
  Range("C1:N" & WorksheetFunction.CountIf(Range("C:C"), "> 0") + 10).PrintPreview
End Sub

Groet,

Joske

De D en F-kolom moet je zelf invullen, de andere kolommen zijn formules.
De keuze van VenA is dus logisch. (Die van Joske anders ook, maar met een andere methode)
Code:
Sub VenA()
   MsgBox Range("C1:N" & Cells(Rows.Count,[COLOR="#FF0000"] 6[/COLOR]).End(xlUp).Row).Address
   Range("C1:N" & Cells(Rows.Count,[COLOR="#FF0000"] [SIZE=3]6[/SIZE][/COLOR]).End(xlUp).Row).PrintPreview
End Sub
Ga in de 10e rij in een bepaalde cel staan en klik telkens op "CTRL+pijltje omlaag" tot je helemaal beneden je werkblad bent.
Straks kan je met "CTRL-pijltje omhoog" terugkeren.
Enkel in de D en F-kolom eindig je nu in 1 keer op de onderste rij van je werkblad (+1.000.000) en bij de anderen eerst op rij 57 (door die formules in die kolommen).
De macro werkt identiek, dus als je te veel afgedrukt krijgt, dan doe je even die "Ctrl-pijltje omlaag"-proef op die kolom en kijk je waar je uitkomt en je zal de reden voor je ogen zien.

Eigenlijk doet de macro, als je in de onderste rij staat, dus +1.000.000 en dan CTRL-pijltje omhoog, die rij bepaalt je printerbereik en je krijg je goeie bereik enkel in de D en F-kolom, dus 4 of 6.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan