Selectieformulier om rapporten te printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Risk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Risk

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Foprum,

Is er ergens tussen de ruim 12000 vragen en antwoorden op dit forum een oplossing te traceren voor mijn vraag.

Vraag:
In mijn database heb ik diverse rapportages die kunnen worden geprint. Niets nieuws. Wat ik nu zit uit te "knoeien" qua gedachte is om een pop-up formulier te laten verschijnen al sik op een knop klik en waar een aantal rapporten staan die je via een selectieknopje kunt aanklikken (meerdere opties mogelijk) zo kunt laten uitprinten. Het idee hierachter is dat je zo gemakkelijk een selectie kan maken voor bijv. management rapportages.

Dat selecteren op een formulier dat denk ik te kunnen fabriceren, maar dan het achter elkaar uitprinten, dat gaat mijn spreekwoordelijke pet te boven.

Wie heeft een voorbeeldje dat ik specifieker kan maken?

Dank als altijd,

Risk

Misschien heb je hier iets aan

Tussen al de medewerkers waren er een paar die mij hier perfect mee hebben geholpen
heb een userform gemaakt
en deze code onder de command knop (voor print)
heb ik onderstaande code
er staan 9 checkboxen 1 t/m 8 = de caption gelijk aan de naam van de sheet
de 9de zorgt er voor dat je eerste een voolbeeld krijg of dat alles gelijk geprint wordt

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
If CheckBox9 = True Then
    For i = 1 To 8
        If Me("CheckBox" & i) Then
        y = y + 1
            Me.Hide
            Sheets(Me("CheckBox" & i).Caption).PrintPreview
        End If
    Next
    If y = 0 Then MsgBox "Je hebt niks geselecteerd om te printen", , "Spaarkas de Donderie"
    If UserForm1.Visible = False Then
            For i = 1 To 8
            Me("CheckBox" & i) = False
            Me.Hide
        Next
        UserForm2.Show
    End If
    Else
       For i = 1 To 8
        If Me("CheckBox" & i) Then
        y = y + 1
            Me.Hide
            Sheets(Me("CheckBox" & i).Caption).PrintOut
        End If
    Next
     If y = 0 Then MsgBox "Je hebt niks geselecteerd om te printen", , "Spaarkas de Donderie"
    If UserForm2.Visible = False Then
        For i = 1 To 8
            Me("CheckBox" & i) = False
        Next
        UserForm2.Show
    End If
    End If
    End Sub

don

Laatst bewerkt:
Don,

Dank. Als er meerdere opties zijn aangekruist dan print je dat allemaal in een keer uit??

Risk

Ik zou in je hoofdformulier een popup formulier (of subformulier, of waarom niet gelijk op je hoofdformulier? ik zie de winst niet van een apart formulier) een keuzelijst maken met meervoudige keuze, waar je alle beschikbare rapporten in kunt zetten. Als er meerdere combinaties mogelijk zijn, die je op het hoofdformulier kunt kiezen, dan laat je met die keuze de keuzelijst vullen. Vervolgens lees je de keuzelijst uit, en geef je de successievelijke printopdrachten.

Michel,

Eens met je redenering. Wie ben ik om je tegen te spreken.

De meerdere combinaties die vullen de keuzelijst. Staat daar iets over in de cursus? Printopdrachten per keuze of kunnen die ook met een opdracht uitgevoerd worden?

Leer wederom graag (en veel)

Risk

Ik heb vast wel iets geschreven over het selecteren op basis van een keuzelijst met meerdere waarden, staat me iets van bij. Dat betrof dan een keuzelijst met meerdere periodes die je kon selecteren. Weet zo gauw niet welk hoofdstuk, want ben nu op vakantie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan