Selectieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Accessers,

Ik zit met een belangrijk selectieprobleem. (zie de 1e bijlage)
Bij wedstrijdID 35 staat 2x rijden aangevinkt.
Kijk bij deze 2 rijen verder en dan zie je bij 'schenking meerijdkosten' ook een vinkje bij die ene regel.
Kern van het probleem. Ik moet alleen die regel zien waarbij 'schenking meerijdkosten' is aangevinkt.
De rest (alle andere wedstrijdID's) moeten gewoon blijven staan.

Dus wanneer er bij schenking meerijdkosten er 1 vinkje staat, moet hij deze rij meenemen, en de rij waarbij deze niet staat (zelfde wedstrijdID) moet hij NIET meenemen.

In de volgende post staat de queryopbouw. Deze kan ik niet meer aanpassen ivm werking programma! Een achteraf foutje:o

Het is misschien heel simpel, maar ik kom er niet op

Bijlagen

• helpmij.JPG
    helpmij.JPG
    73 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
En de queryopbouw

Bijlagen

• helpmij2.JPG
    helpmij2.JPG
    82,1 KB · Weergaven: 18
Hallo,

stuur in je query deze voorwaarde (criterium) mee aan je kolom:

Ja

Tardis

Welke denk je :D

Tardis

Tardis,

Misschien heb ik mijn vraag niet correct geformuleerd. Er staan nu 17 records vermeld, er moeten er juist 16 overblijven. Op de een of andere manier moet toevallig hier het 4e record weggefilterd worden (die voldoet niet aan de criteria, want is zelfde ID, rijden is aangevinkt, maar bij schenking weer niet, terwijl het bovenliggende er wel aan voldoet)

Met jouw antwoord houdt ik alleen de records over waarbij een schenking is gedaan, dit is helaas niet de goede oplossing aangezien dit niet bij elke wedstrijd het geval is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan