Selectierondje toevoegen meerdere tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindgame112

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Beste helpmij,

Ik ben bezig voor mijn stage om een inventarisatie te maken voor een microbiologisch lab van alle gevaarlijke stoffen die aanwezig zijn. Nu heb ik via een formulier al voor elkaar gekregen dat je informatie kan opvragen per stof en ook stoffen kan toevoegen en verwijderen maar nu is mijn vraag dit:

Ik heb 2 tabellen (stoffenlijst volledig , CMR-stoffen) en ik wil op het stof toevoegen formulier een selectievakje maken dat als het een CMR stof is dat de informatie niet alleen wordt toegevoegd aan de volledige lijst maar ook aan de CMR lijst.

Dus een selectievakje die als de waardje ja is de informatie toevoegt aan 2 verschillende tabellen en als de waarde nee is gewoon alleen aan de volledige lijst toevoegt.

Is dat mogelijk en zo ja hoe?

Alvast bedankt.

*edit kan eventueel mijn volledige bestand als bijlage doen als dat lukt vanaf stage

Laatst bewerkt:
Het is zondermeer mogelijk, maar waarom gebruik je een aparte tabel voor CMR stoffen? Je kunt die toch uit de volledige lijst halen, als je daar een Ja/Nee veld aan toevoegt, of zie ik dat te simpel?

Om even bij de vraag te blijven: Je hebt al uitgedoktert hoe je records toevoegt, dus dat de methodiek die je daarvoor gebruikt zou je kunnen uitbreiden met een check op de waarde van de checklist.
Als je bijvoorbeeld een toevoegquery start met een knop op je formulier, dan krijg je zoiets:

Code:
If chkCMR=VbTrue Then
    DoCmd.OpenQuery "QueryAlles"
    DoCmd.OpenQuery "QueryCMR"
Else
    DoCmd.OpenQuery "QueryAlles"
End If
Je runt dan dus twee toevoegqueries, of één.

Ik heb je advies aan het begin al opgevolgd en gewoon alle stoffen in 1 tabel gezet zowel de CMR stoffen als de normale maar nu wil ik dus een query maken waarbij ik alle CMR stoffen krijg als resultaat. Hoe kan ik dat t beste doen?

Bedankt voor de moeite btw !

Laat maar is al gelukt heb heel erg simpel als criteria WHERE ((([Stoffenlijst_Volledig]![CMR])=True)); toegevoegd nu werkt het prima !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan