Selectiesdraaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silence25

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2009
Hoi,

Ik ben benieuwd of en hoe het volgende in access gemaakt kan worden:

1. Ik heb een lijst met 100 transporteurs. De een is actief in NL de ander in BE en de andere weer in DE. Wanneer ik een pakketje heb voor BE wil ik via een selectievak kunnen aangeven dat ik een pakket heb voor BE. Vervolgens wil ik dat in het subformulier de selectie weergegeven wordt.
a. Ik wil ook handmatig extra vervoerders aan de lijst kunnen toevoegen.
2. Na de selectie wil ik via de Access 2007 optie een email samenstellen om gegevens te verzamelen in een tabel. Het doel hiervan is om aan de vervoerders een mail te sturen waarin ze de prijs, ophaal- en afhaaldatum kunnen invullen en terugsturen. Op deze manier krijg ik automatisch prijzen binnen van de vervoerders. (wellicht dat ze dan gekoppeld moeten worden aan een order nummer en een nieuwe tabel zodat alle aanbiedingen in 1 tabel komen te staan, alleen weet ik niet hoe ik dit zou moeten bereiken)

Resultaat:
1. Een formulier waarin de opdrachtgegevens staan
2. Een subformulier waarin geselecteerde vervoerders staan met daarbij hun aangeboden prijs, ophaal- en afleverdatum.

Gr,
Nick

Laatst bewerkt:
Hallo Nick,

Mogelijk is het zonder meer, de vraag is natuurlijk: hoe doe je het?
In het algemeen zul je er wel wat voor moeten programmeren vrees ik, want je wilt interactieve veranderingen op je formulier zien. Dat betekent, dat je acties zult moeten gaan zetten op de selectievakjes.
Je hebt het trouwens over selectievakjes voor BE, DU en NL, maar ik vraag me af of je niet meer hebt aan een keuzelijst met selectievak, omdat een vracht vemoedelijk naar één land gaat, en je dus transporteurs wilt zien die aan die optie voldoen. Of Keuzerondjes, waarschijnlijk een betere oplossing, omdat je waarschijnlijk voor de landen een aparte kolom hebt, zodat je kunt aangeven dat een transporteur naar meerdere landen vervoert.

Hoe dan ook, de keuze die gemaakt is, moet dan vervolgens worden losgelaten op een subformulier, waarin de selectie wordt gefilterd op de gekozen optie.
En dat doe je door een actie te maken op het <Na Bijwerken> event van de selectieoptie.

De mailoptie zal ook niet zo'n probleem zijn, al heb ik dat zelf nog niet gemaakt in 2007, dus daar zou ik even naar moeten kijken.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan