Selectievak linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Hallo,

is misschien simpel maar ik heb 3 Ja/Neen velden en zou die willen linken op mijn formulier met 3 selectievakken maar ik kan ze niet linken met mijn database. Hoe kan ik maw als een vak aangevinkt is, dat linken met 1 van mijn Ja/Neen velden ?

Met een selectielijst lukt het door de wizard te gebruiken en ik kan dan ook aanduiden met welke id of veld die overeenkomt maar dit lukt niet met de selectievakken ... ?

Alvast bedankt voor de hulp.

Je vraag snap ik niet helemaal; een tabelveld van het type Ja/Nee kun je zonder meer koppelen aan een selectieviakje op je formulier; hij neemt de waarden dan keurig over. Als dat niet lukt, dan vraag ik me af hoe je veld er uitziet qua veldeigenschappen.

Notatie: Ja/Nee
Vereist: Nee
Geïndexeerd: Nee

Waar gebeurt de koppeling ?

Als ik besturingselementbron neem en dan het veld zegt hij dat de waarde afhankelijk is van dat veld ?

Zit al wat verder.
Als ik beeld -"lijst met velden" neem, toont hij slechts 1 tabel.
Hoe zorg ik ervoor dat hij daar alle tabellen toont? Dan kan ik mijn veld slepen op mijn formulier.

Ik krijg langzaamaan een vermoeden wat je aan het doen bent....
Een formulier heeft één Recordbron>, en die recordbron kan een tabel of een query zijn. Alle velden uit die tabel of query vind je terug in je <Lijst met velden>. Wil je meer velden, dan zul je die moeten toevoegen aan de Recordbron.

Hoe voeg ik die dan toe ? Kunnen er nog toegevoegd worden als het formulier al gemaakt is of moet ik opnieuw beginnen ?

Je kunt ze altijd toevoegen, ook als het formulier al gemaakt is. Slimmer is natuurlijk om eerst de query te maken met alle velden die je nodig hebt, en dan pas het formulier te maken; dan wordt alles beter aangemaakt. Maar achteraf doe je dat door de regel <Recordbron> op het tabblad <Gegevens>bij de formuliereigenschappen te selecteren, en op de knop met de 3 puntjes te klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan