Ooit heb ik een Excel-document gekregen van iemand waarbij je een getal in een selectievak kan kiezen (zie voorbeeld/bijlage).
Nu wil ik dit ook gaan doen, alleen ik weet niet hoe dit gedaan is. Ik kom het wel tegen onder 'Ontwikkelaar' in Excel, maar dan krijg je een selectievak welke soort van op je excel document ligt. Ik wil echt dat het een cel is waar het in staat. Op deze manier kan ik ook onderaan alle getallen bij elkaar optellen.
Ook zou ik graag willen dat als je een selectievak hebt waar 'ja' of 'nee' in staat dat hij bijvoorbeeld aan de ja 2 punten toe kent en aan de nee 0 punten en dat hij deze onderaan ook netjes mee optelt. Het mooiste zou wel zijn als hij in de cel gewoon ja of nee laat staan.
Heeft iemand een idee hoe ik beide voor elkaar kan krijgen?
Bekijk bijlage Excel.xlsx
Nu wil ik dit ook gaan doen, alleen ik weet niet hoe dit gedaan is. Ik kom het wel tegen onder 'Ontwikkelaar' in Excel, maar dan krijg je een selectievak welke soort van op je excel document ligt. Ik wil echt dat het een cel is waar het in staat. Op deze manier kan ik ook onderaan alle getallen bij elkaar optellen.
Ook zou ik graag willen dat als je een selectievak hebt waar 'ja' of 'nee' in staat dat hij bijvoorbeeld aan de ja 2 punten toe kent en aan de nee 0 punten en dat hij deze onderaan ook netjes mee optelt. Het mooiste zou wel zijn als hij in de cel gewoon ja of nee laat staan.
Heeft iemand een idee hoe ik beide voor elkaar kan krijgen?
Bekijk bijlage Excel.xlsx