Selectievakje (Active X) gemaakt werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Citronella

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2013
Hoi,

Ik heb een formulier gemaakt in Word 2013 en opgeslagen als 97-2003.
Daarin heb ik een aantal selectievakjes gemaakt met het ActiveX besturingselement.

Werkt bij mij prima (Microsoft), maar ik krijg de melding dat dit niet werkt op een Apple.
Nu heb ik zelf geen Apple en kan ik dat niet testen, ik weet ook niet op welke Apple met welk besturingssysteem het niet zou werken.
Ik maak dit formulier nl voor iemand die het weer naar klanten stuurt.

Mijn vraag of dit een bekend probleem is of bij iemand bekend. Zo ja of daar een oplossing voor is.
Voor het geval iemand dit leest die achter een Apple zit, zou het mooi zijn als hij/zij wil testen of het werkt cq wat voor foutmelding er wordt gegeven.

Bedankt en groet,Bekijk bijlage Selectievakje MS vs Apple.doc

Citronella

Ik zou je formulier in ieder geval nog eens bekijken, want zoals je het nu hebt opgezet klopt het in mijn optiek niet: je kunt alle selectievakjes namelijk aanzetten, waardoor iemand in één beweging <Alleen wonend>, <Samen wonend> en <Getrouwd> kan zijn. Nu kan ik mij nog voorstellen dat getrouwde mensen ervoor kiezen om alleen te gaan wonen (zou een hoop ellende in de wereld oplossen) maar dan zijn ze zeker niet Samen wonend; die optie kun je volgens mij nooit combineren met Alleen wonend :).

Klopt wat je zegt mbt meerdere vakjes kunnen invullen, maar dat is in dit geval geen probleem.
Je kunt nl alleen wonen en ook kinderen hebben.
Helemaal met je eens, als iedereen alleen ging wonen...;-)

Maar dit alles was natuurlijk niet mijn vraag.
Het gaat er vooral om, werkt het aanvinken wel of niet op een Apple...

Ik heb thuis een (relatief oude, maar dat maakt niet uit hoop ik voor je) Apple staan naast mijn Windows laptop, dus ik kan het vanavond wel uittesten. Dan gebruik ik wél het formulier dat jou ook zou moeten gebruiken (hopelijk zie je de verbetering) ;)

Bijlagen

ActiveX is per definitie Windows only en zal dus niet gaan werken op eender welke MAC.

Oké, Octafish,
Ja ik zie zeker een verbetering, thanks!
Alleen keuzrondjes en selectievakjes door elkaar vind ik wel minder esthetisch verantwoord;-))

Bij nieuwere Mac's is volgens mij de compatibiliteit met MS wel beter dan die oudere bakken. Maar we gaan het zien.
Bedankt al vast.

Compatibiliteit is wel beter, maar ActiveX gaat niet lukken. Pas geleden nog een discusie hierover gehad op dit forum. Zoek zelf maar eens op "ActiveX on Mac".

IK ben er uit, het werkt niet.
Trof net iemand met een Mac en snel ff getest, maar helaas.

Dus Roger je hebt gelijk;-)
Een vraag erbij: Dat geldt dan ook voor Excel neem ik aan?

Michel, je hoeft dus niet meer te testen war mij betreft.
Ik zal dit item nog even open laten staan, wie weet wat voor brainwave er nog voorbijkomt...

Groetjes, Citronella

Het geldt voor alle componenten die ActiveX gebruiken. Maar vergis ik me of kunnen selectievakjes e.d. niet ook zonder ActiveX?

Je kunt inderdaad 'oude' besturingselementen gebruiken die hetzelfde doen (maar dan zonder de functionaliteit).
Beter is het natuurlijk om de mensen met de Mac ervan te overtuigen dat ze met de verkeerde machines werken :)

Overstappen op LibreOffice. Kun je hetzelfde mee en werkt op elk platform. Alhoewel ik de suggestie van Mac vervangen geen verkeerde vindt :)

.....En van die Mac'er kreeg ik het advies vooral een over te stappen op Apple...:rolleyes:

In Excel heb je wel Formulierelementen die ongeveer hetzelfde doen, maar in Word werken die oude dingen niet meer zo goed.
Beide bedankt voor jullie reacties! Ik weet voor nu genoeg en ga dit topic afsluiten.
LibreOffice heb ik geen ervaring mee, ga ik es bekijken. Thanks.

Groet, C.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan