Selectievakje automatisch veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Berichten
148
Beste Mensen,

Ik wil een selectie vakje automatisch laten veranderen op het moment dat de huidige datum overeenkomt met een datum die van tevoren in een formulier is ingevoerd.

Door deze aktie komen bepaalde klanten op bepaalde rapporten te staan.

Ik heb geprobeerd met afterupdate of before update maar deze schijnen dit niet te kunnen doen

Wie o wie kan mij helpen ??

Alvast bedankt

Grgr;)
 
Selectievak

Eh,

Leg eens uit misschien snap ik het dan!

Het moet eigenlijk zijn als de database wordt opgestart, dan dienen alle selectievakjes die de datum bereiken aangepast te worden, Ik heb het wel met data die ik bij het opstarten van de database een jaar laat verspringen, maar zou niet weten hoe ik een selectievakje moet laten veranderen als een specifieke datum is bereikt.

Ben niet zo goed in Visual basic

:confused:

Gregor
 
Laatst bewerkt:
Selectievakjes staan op een formulier, een formulier kan automatisch gestart worden na het openen van een .mdb bestand. In de gebeurtenis 'Bij laden' van een formulier kun je de diverse selectie-, tekst- en andere vakken al een waarde meegeven.
 
Selectievak

:D Ik heb hem al,ik moet ook eerst logisch nadenken.

Ik heb het volgende gedaan :

Ik heb een bijwerkquery gemaakt waarin ik het selektievakje wil wijzigen in "ja"(niet aangevinkt) als de datum in een bepaalde vak op het formulier kleiner is dan "now()"
Zie Bijlage

Vervolgens heb ik deze gezet in de autoexec macro en telkens als ik de database opstart worden alle selectievakjes die de datum "now()"hebben bereikt veranderd in "ja", dus niet aangevinkt!!

Is dit heel erg omslachtig of zit ik wel op het juiste spoor ?????

Bedankt voor je reactie

Groet

Gregor
 

Bijlagen

  • selectievakje aanpassen.pdf
    83,3 KB · Weergaven: 59
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan