• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectievakje groter maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Beste,

Ik wil de grootte van een selectievakje (formulierbesturingselement) omdat het qua grootte zou passen in een tekst. Ik werk met 2007 en vind bij opmaak besturingselement niets dat ik kan gebruiken. Misschien via VBA?

Ik heb de vraag meerdere keren gelezen, maar is mij helaas niet duidelijk genoeg.
Kijk anders eens naar een ActiveX-besturingselement die veel meer mogelijkheden biedt.

Edit: Aan het onderwerp op te maken vernoed ik dat je een 'autosize' wilt, en die zit in de ActiveX control.

Laatst bewerkt:
Beste,

Ik heb een ActiveX-besturingselement ingevoegd en daarvan kan je meer eigenschappen instelllen, zoals het lettertype en de grootte. Maar de grootte van het selectievakje kan je niet aanpassen. Of misschien toch?

Eigenschap: autosize = true

@ Cobbe,
Leuk vba-progje maar hoe wissel je van vierkant naar opgevulde cirkel want ik vind daarvan niets terug in de vba-code. Ik zou dit willen toepassen in een eerder gemaakte toepassing.

@HSV,
Heb in bijlage selectievakjes van het type ActiveX ingevoegd en de autosize op true ingesteld. Bij het ene selectievakje heb ik een groter lettertype gekozen maar het formaat van het selectievakje blijft onveranderd. Of reageert autosize op een ander eigenschap?

@Cobbe en HSV,
Bedankt voor de gekregen tips.

Bijlagen

Ja sorry, er ontbreekt een belangrijke info.
Dubbelklikken op rechthoek/Rondje wijzigt de vorm -activeert de macro

Het gebruikte lettertype: =Webdings en de letters c en n en de grootte kan je dan zelf kiezen door de lettergrootte aan te passen.

Laatst bewerkt:
Beste,

Slim bedacht. Ik ken dit lettertype maar had er niet aan gedacht. Bedankt.

Autosize reageert op de tekst die je er aan toevoegt.
Wat jij wilt is het vinkvakje groter maken, maar dat is mij nog niet gelukt (volgens mij niet mogelijk).

Beste HSV,

Ik wil inderdaad het selectievakje groter maken. En dat is blijkbaar niet mogelijk. Ik plaats dit onderwerp als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan