• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectievakje koppelen aan waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter wheel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wheel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Hallo,

Ik heb het beheer over een aantal wagens voor een koeriersbedrijf en ben bezig met het maken van voertuigkaarten. Op een blad alle gegevens en op het andere blad de gegevens in een kaart als ik een auto selecteer.

Voor het overzicht maak ik ook gebruik van selectievakjes en ben al zover dat als ik er een aanvink, de juiste waarde verschijnt in het blad met gegevens.

Ik loop alleen vast als ik een andere auto selecteer in blad 2 dat het vinkje blijft staan van auto 1. :mad:

Weet iemand hoe je de hele reeks kan koppelen met het selectievakje? Met de gebruikte functie voor de andere criteria ZOEKEN lukt het niet. :confused:

Ik heb een bestandje bijgevoegd. Misschien duidelijk wat ik bedoel.

Gr. Wheel

Bijlagen

Beste wheel ;)

Ik denk niet dat je in het besturingselement een formule kan invoegen voor koppeling met cel.

Wat je ook kan doen als alternatief is gewoon "JA" ervoor zetten via VERT.ZOEKEN.

Misschien weet iemand anders hier een oplossing voor.

groetjes Danny. :thumb:

Maak er keuzerondjes (OptionButton) van, deze gaan weer uit als je een ander aanvinkt.

Bij deze (heb alleen de wagennrs 15 tem 18 aangepast)

Bijlagen

Bedankt voor de snelle antwoorden. :thumb:

Ik kan in het bijgevoegde bestandje niet ontdekken wat je bedoelt met dat tot en met wagen 18 is aangepast. Er zijn geen verwijzingen opgenomen in de besturingselementen.

Keuzerondjes is denk ik ook niet de oplossing, want als ik wagen 15 selecteer en die heeft een 20.000 km controle gehad die is aangevinkt en ik selecteer daarna wagen 16 dan blijft die aangevinkte 20.000 staan van wagen 15. En dat moet nou net niet. Elke wagen heeft zijn eigen aangevinkte onderhoudsbeurten gehad en in een later stadium breid ik dat uit met andere voorzieningen. Dus de vinkjes zijn gebonden per wagen.

Hoop dat ik het zo een beetje goed verwoord. :confused:

Gr. Wheel.

Heb je de bijlage eigenlijk uitgeprobeerd ? Als je op Gegevenskaart het cijfer wijzigt dan wijzigen ook de aangevinkte checkboxen. Hiervoor is er de macro die achter het tabblad staat.
Wat ik bedoelde met aangepast is dat er enkel waarden staaan bij deze eerste vier getallen

Laatst bewerkt:
Beste wheel ;)

Zijn de macro's ingeschakeld in Excel ???

Anders moet je deze inschakelen via extra macro's, beveiliging en dan inschakelen.

Bij mij werkt het anders perfect hoor !

Groetjes Danny. :thumb:

:o:o:o

De macro's waren dus niet ingeschakeld.

Heb ik alleen de vraag: hoe is dit gedaan?

De macro die achter het tabblad staat, is dat wat je ziet bij rechtsklikken op het tabblad en programmacode weergeven?

Tja, hoe moet ik dat interpreteren voor de rest van alle auto's en alle selectievakjes? Ben helemaal een code dummie :confused:

Code:
For i = 11 To 14
Dit staat voor de nummers v/d selectievakjes. Wijzig de 14 in 19 en de macro draait op alle checkboxes in je voorbeeldbestand. Breidt nu de kolommmen met kilometerstanden uit naar rechts tot je alle mogelijkheden hebt ingebracht

Helemaal top! :thumb:

Tien warme croissantjes voor je :)

Bedankt voor alle meedenkers..

Gr. Wheel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan