selectievakje / macor aan/uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dkuiper74

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2014
goedemorgen, heb van collega een bestand ontvangen. actielijst, waarin met vinkje aan de waarde op WAAR (kolom F) komt te staan. Echter, zodra ik vakje A26 aanklik, worden alle onderstaande vakjes ook meteen aangevinkt. Dit klopt niet!

Vragen :
1) hoe werkt deze formule cq waar staat deze uitgeschreven (kan ik dit niet zien agv te hoog beveiligingsniveau?) ;
2) hoe kan ik formule per regel toepassen, zodat niet alle vinkjes worden aan- cq uitgezet bij selectie A26;
3) is het ook mogelijk om kleur in kolom F automatisch te vullen? WAAR=GROEN en ONWAAR=ROOD
4) kan er kolom met datum VANDAAG (als waarde is WAAR) automatisch gevuld worden

hopelijk kunnen jullie mij helpen (heb eea gegoogled maar kom niet veel verder mee..!

mvgr,
Dennis

Bijlagen

Dennis,

Het selectievakje werkt niet met een macro, dat had je ook kunnen zien omdat in XLSX bestanden geen macro
kunnen staan. Een selectievakje heeft een koppeling met een cel in het werkblad.
Als in de cel "Waar" staat wordt het veld aangevinkt getoond als er niets of "Onwaar" in de cel staat wordt
het vinkje niet getoond. Als je op het selectievakje klikt wordt automatisch de cel geschakeld van "Waar" naar "Onwaar"
en terug.
Als nu meerdere selectievakjes verwijzen naar een zelfde cel zullen al deze selectievakjes reageren als deze cel
wordt gewijzigd.
Zet je muiswijzer op een van de selectievakjes en klik met de rechtermuis knop.
Kies in het menu dat verschijnt op besturingselement opmaken.
Je kunt daar zien met welke cel dit selectievakje is verbonden.

Bij Waar is groen en Onwaar is rood zou ik even kijken bij voorwaardelijke opmaak, redelijk simpel.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met een of andere kolom met datum vandaag die automatich
gevuld zou moeten worden, gevuld waarmee dan?

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan