• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectievakje om 24.00 op onwaar zetten.....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Hoi,

Ik heb 4 selectievakjes die overdag door verschillende units aangevinkt moeten worden. Deze 4 vakjes moeten 's nachts automatisch weer uitgevinkt zijn/ onwaar gemaakt. Hoe zou ik dit kunnen regelen.
De bijlage laat dit nog wat beter zien...

Gr. Josh Bekijk bijlage testje.xls

hallo Nicu

ik zou dat alleen met VBA kunnen maar misschien zijn er hier op dit forum die het zonder kunnen

toch nog een vraagje: als snacht om 23:59:59 je bestand open staat moeten de vinkjes dan ook gereset worden ?
of alleen als je de computer opnieuw aan zet?

groet sylvester

Op zich maakt het niet uit, als het maar op een bepaald moment gebeurd. De computers blijven wel altijd aanstaan, maar het programma wordt meerdere keren afgesloten en opnieuw gestart om gegevens in te voeren....

zo iets?
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    If Range("Blad1!B1") < Date Then
        Range("Blad1!P1") = False
        Range("Blad1!P2") = False
        Range("Blad1!P3") = False
        Range("Blad1!P4") = False
        Range("Blad1!B1") = Date
    End If
End Sub
in Blad1!B1 staat de datum van de laatste reset actie
Bekijk bijlage testje(2.xls

groet sylvester

Ik heb het in mijn bestand ingevoerd, ip moet ik dan morgen het resultaat zien. Als het goed is, zal ik morgen dit topic uitzetten. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Josh

Het lijkt inderdaad prima te werken, geweldig!
Nogmaals bedankt.

Gr. Josh :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan