• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectievakjes afvinken met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertlismont

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2013
Hallo,

voor mijn werk ben ik een programmaatje aan het maken in excel,
op tabblad 1 "factuur" staan selectievakjes die geen naam hebben, en die gekopped zijn aan tabblad 2 "formule".

ik heb al een knop op tabblad 1 staan om bepaalde velden (van tabblad 1 leeg te maken).

Sub RESET()
Range("C15,D28,D30,D32,D35,J39:J75,J84:J90,J93:J108,I72:I75,I105:I108,B113").Select
Selection.ClearContents

End Sub

nu zou ik een code willen die hierbij in kan gezet worden(zodat ik maar 1 knop nodig heb) die de selectievakjes op tabbald 1 afvinkt en die in tabblad formule de cellen op onwaar zet.
(de cellen in fomule waar de selectie vakjes aan gelinkt zijn, dienen ook voor andere formules van berekenen.

kan iemand me op een eenvoudige wijzen helpen?

hartelijk dank alvast

mvg
Geert

Alle objecten, dus ook jouw selectievakjes, hebben een naam. Daarnaast is het van belang te weten of het formulier- of ActiveX checkboxes zijn. Plaats dus een voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Dan is dit voldoende:
Sheets("Formule").Range("B2:B7") = False

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan