• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectievakjes koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irma ter Horst

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Ik heb een paar vragen.

Als ik 10 selectievakjes op rij heb, moet ik dan elk vakje koppelen aan verschillende cellen?
Hoe doe ik dat als ik een invoerblad, voor een enquete, maak met heel veel selectievakjes?
Kan ik ook groepen van vakjes koppelen en verwijzen naar 1 cel? Aan welke voorwarden moet ik me dan houden?

Ik heb een enquete gemaakt met vragen. De antwoorden worden gegeven door een cijfer te geven van 1 t/m 10 achter die vraag.
Vervolgens wil ik elk aangevinkt vakje overbrengen naar een verzamelbestand. Daar moet de cel, dat correspondeert met het betreffende cijfer, met 1 opgehoogd worden.
Is daar een formule voor te bedenken?
Ik kom niet verder dan:
cel1 blad 2 =Als(blad1!cel1= WAAR;cel1blad2+1)

Ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden.
Hartelijk bedankt alvast.
Vriendelijke groeten van
Irma.

Irma

Probeer ook eens de code uit die je vindt op mijn site, onder Excel, VBA-code, multiple choice.

Wigi

Hallo Wigi.

Dank je wel voor deze optie. Ik ben nu druk met het bestuderen van alle functies die je gebruikt in jouw enquete. Met kleine stapjes leer ik heel erg veel.
Maar ik ben er nog niet. Als ik jouw functies uitgeplozen heb, hoop ik deze te kunnen gebruiken voor mijn eigen enquete.
Maandag ga ik met vakantie, dus ik zal drie weken niet kunnen studeren.

Andere antwoorden of reacties zijn natuurlijk nog steeds welkom, maar ik kan ze pas na de vakantie lezen.

Vriendelijke groeten van
Irma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan