Selectievakjes laten opslaan in tabel dmv query

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien is het dan handig als jeeven uitlegt hoe je de gegevens opgeslagen wilt hebben. De door mij gemaakte oplossing heeft namelijk een tabelnaam nodig in de <Extra Info>, en als je die niet hebt, wordt het lastiger... Je kunt bijvoorbeeld een loopje maken waarbij je de verschillende tabellen vult, maar dat werkt alleen als je altijd alle tabellen wilt gebruiken. Als de onderliggende tabellen wisselen, dan moeten we iets anders bedenken...

Michel

Ik heb 3 tabjes
- persoonlijke gegevens
- type IBD
- behandeling

de unieke code (degene die lastig doet bij het opslaan :)) zou in elke tabel opgeslagen moeten worden, dit is namelijk de primary key.
op basis hiervan kan ik later mijn zoekfuncties laten draaien. De unieke code geeft dus eigenlijk aan bij welke patiënt de gegevens horen...

ik heb dus bijv de tabel: gegevens patienten, hier komen de unieke code, naam, voornaam, geboortedatum etc
de tabel Complicaties: hier komt de unieke code, en de complicaties
en dit geldt zo voor alle tabellen.

de loopjes voor de selectievakjes werken perfect. Dit was precies wat ik wou, elke complicatie geeft een nieuw record. Alleen zou in dit record ook de unieke code toegevoegd moeten worden, hiervoor bestaat er reeds een kolom in de tabel ...

hopelijk is het nu een beetje duidelijker?

Helaas.... want voor zover ik kan zien, worden de Unieke codes namelijk gewoon opgeslagen. Dus in welke tabel worden ze dan volgens jou niet opgeslagen?

ik heb de databank eventjes toegevoegd.

ik heb jou stukje code onder de knop opslaan geplakt.

de complicaties, EI-aandoeningen en de soorten aantasting bij Crohn (type IBD) worden opgeslagen, maar de unieke code van het tabje Persoonlijke gegevens niet...

ik vraag mss ook gwn te veel...

Bij de tabel persoonlijke gegevens wordt de unieke code wel opgeslaan, maar dit heb ik via een toevoegquery gedaan... en dat was niet mogelijk met die selectievakjes eh...

Laatst bewerkt:
De reden is (denk ik, en daarom had ik die keuzelijst ook op het formulier gemaakt) dat je gegevens wilt opslaan in tabellen terwijl je nog geen Index gegeven hebt. Je gebruikt het formulier waarschijnlijk om een nieuwe patiënt toe te voegen. Op het moment dat je dan gaat opslaan, bestaat die patiént nog niet, met als gevolg dat de tabellen die er van afhankelijk zijn dat gegeven niet opslaan.

Auwtch... tis dus werkelijk onmogelijk wat ik vraag? :)
Dat maakt het niet bepaald gemakkelijker eh :)

Alvast bedankt voor je al je hulp OctaFish!

Tis niet onmogelijk, dat heb ik ook niet willen zeggen... Hooguit lastiger!
Even geduld aub...

Ben ik al even blij...

ik blijf zelf ook verder zoeken :)

bedankt alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan