• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectievakjes verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosch_Guido

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
Hallo allemaal,

ik heb code geschreven voor het verbergen van een aantal rijen (zie bijlage). Nu wil ik graag, op het moment dat ik de rijen verberg, ook de selectievakjes verbergen die zich in deze rijen bevinden. Deze zijn nu namelijk altijd zichtbaar en dat werkt verwarrend. Is dit mogelijk? :confused:

Ik heb de selectievakjes gemaakt met de werkbalk formulieren.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten.

Alvast bedankt!

Guido

Bijlagen

Een andere manier door lijsten, formule en voorwaardelijke opmaak(als je dit wilt)

mvg Imod

Bijlagen

Sorry, ik bedoelde eigenlijk de vakjes die je in rij 65 ziet staan op het moment dat er niks geselecteerd is. Als ik nu bijvoorbeeld in B4 selecteer dat er een 25m bad is, dan verschijnt rij 12 t/m 20 en kan de gebruiker de specificaties van dat 25m bad aangeven. Hier staan ook selectievakjes in, voor faciliteiten. Ik zal de bijlage posten zonder beveiligde macro's, want volgens mij is het daar fout gegaan... Ik heb nu in het excel blad aangegeven welke vakjes ik bedoel. De opmaak van de bovenste "tabel" vind ik wel ok. Kun je me hier ook nog verder mee helpen? Zou mooi zijn!

Bedankt.

Guido

Bijlagen

Ik zie maar een oplossing en dat is gebruik maken van een CheckBox uit de werkset. Groot nadeel van je huidige oplossing is dat de "verborgen" cellen overschreven kunnen worden. Wel kun je dat ondervangen met valideren-toestaan, kijk onder Data.
In het bijgevoegde bestand zie je een oplossing gebaseerd op het vorige bestand dat ik plaatste. De checkbox is verborgen en met een druk op de knop weer zichtbaar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan